LVI naujienos

2015 12 17

Netiko prekė - grąžink pardavėjui

Artėjant šventėms turbūt nė nepajutote, kaip staiga tapote įtraukti į prieššventinį šurmulį ir dovanų paieškas: artimiesiems, draugams, kolegoms, svečiams. Deja, neretai dovanos, kurias per skubėjimą perkame, sugrįžus į namus pasirodo ne pačios originaliausios. Taip pat, kartais sužinome, kad artimas žmogus tikėjosi visai kitos dovanos. Ką tokiu atveju daryti? Ar galite gražinti prekę tik todėl, kad ji jums netiko, jog paprasčiausiai persigalvojote?

Kokybiškų prekių grąžinimas

Įsigydami ne maisto prekes parduotuvėje, turite keturiolika dienų, per kurias nuo prekės įsigijimo galite pakeisti nusipirktus daiktus analogiškais kitokių matmenų, formos, spalvos, modelio ar komplektiškumo daiktais.

Vartotojų elgesio tyrimai rodo, kad užsienyje drabužiai sudaro apie 60 proc. grąžinamų prekių. Ne išimtis ir Lietuva - netinkančio dydžio aprangą žmonės linkę iškeisti į kito dydžio drabužius arba pinigus.

Vis dėlto, reikėtų įsidėmėti, kad galite pasinaudoti prekių grąžinimo teise, tik tuomet, jeigu jūsų įsigytas daiktas nebuvo naudojamas, yra nesugadintas, nepraradęs prekinės išvaizdos (prekės ar jos pakuotės išvaizdos pakeitimų, kurie buvo būtini norint apžiūrėti prekę, negalima laikyti esminiais prekės išvaizdos pakeitimais) ir pirkėjas turi daikto pirkimą iš pardavėjo įrodančius dokumentus.

Tradicinėje prekyboje pirkėjo galimybės grąžinti tinkamos kokybės prekes yra labiau apribotos nei, pavyzdžiui, sudarant nuotolines sutartis ar sutartis ne prekybos patalpose, kadangi vartotojai įsigydami prekes tradicinėse parduotuvėse turi galimybę daiktus pamatyti gyvai, juos pasimatuoti, palyginti ir įvertinti. Pirkėjai neturėtų praleisti to pro akis ir šiomis sąlygomis pasinaudoti atidžiai rinkdamiesi prekes.

Atkreipkite dėmesį

Bene didžiausia kliūtis, kuri vartotojams neleidžia pasinaudoti teise grąžinti kokybišką prekę, tai, kad žmonės nepakankamai žino savo, kaip vartotojų teisių arba tiksliai nežinodami, per kiek laiko gali grąžinti kokybiškas prekes, pralaukia daugiau kaip 14 dienų. Taip pat neretai pasitaiko, kad pirkėjai išmeta originalią pakuotę, be kurios prekės pardavėjas gali nepriimti.

Taip pat labai svarbu atsakingai ir atidžiai rinktis tuos daiktus, kurie yra įtraukti į prekių, kurias galima grąžinti tik pardavėjui sutikus, sąrašą. Pavyzdžiui, artėjant šventėms pirkdami vaikams dovanų žaislus, tėvai turėtų būti dėmesingi rinkdami žaislus, nes jie ne visada atrodo taip, kaip pavaizduota ant pakuotės, o juos galima grąžinti tik pardavėjui sutikus. Todėl gerai apžiūrėkite daiktą, prieš jį pirkdami, nes dėl neapsižiūrėjimo ir neatidumo nuperkami daiktai, kurie neatitinka vartotojo lūkesčių.

Išlikite atidūs išpardavimų metu, kuomet dažnas pirkėjas prekes perka strimgalviais, nė nesusimąstydmas pasižiūrėti, kas yra pakuotėje, o vėliau nebeturi teisės prekės grąžinti.

Kuomet įsigyjate elektrotechnikos prietaisus, skirkite truputėlį laiko ir perskaitykite naudojimo instrukciją, ypač, kai nežinote, kaip deramai įrenginiu naudotis ir vėliau jį gali tekti grąžinti.

Kokybiškos prekės, kurių negalima grąžinti

Mažmeninės prekybos taisyklės išskiria sąrašą daiktų, kai pirkėjo reikalavimas pakeisti kokybišką nepatikusią prekę į analogišką arba grąžinti už ją sumokėtus pinigus gali būti tenkinamas tik pardavėjui sutikus įsigijus šias prekes:

tabaką ir tabako gaminius;
parfumerijos, kosmetikos ir tualetinius preparatus;
fotografijos ir kinematografijos prekes;
spausdintas knygas, reprodukcijas ir kitus poligrafijos pramonės dirbinius;
audinius;
kiliminę grindų dangą (išskyrus kilimus ir kilimėlius),
megztus vyriškus, berniukų, moteriškus arba mergaičių apatinius drabužius;
kūdikių drabužėlius;
pėdkelnes, kojines, puskojines ir kitus panašius dirbinius;
siūtus vyriškus, berniukų, moteriškus arba mergaičių apatinius marškinius, naktinius marškinius, pižamas ir panašius dirbinius;
liemenėles, juosmenis, korsetus ir panašius dirbinius;
perlus, brangakmenius, tauriuosius metalus bei jų dirbinius (išskyrus dirbtinę bižuteriją);
mašinas ir mechaninius įrenginius;
elektros mašinas ir įrenginius, garso įrašymo ir atkūrimo bei televizijos vaizdo ir garso įrašymo ir atkūrimo aparatus;
antžeminio transporto priemones;
laivus, valtis ir plaukiojančius įrenginius
optikos, fotografijos, kinematografijos, matavimo, kontrolės, medicinos arba chirurgijos prietaisus ir aparatus;
laikrodžius;
muzikos instrumentus;
ginklus ir šaudmenis;
baldus, patalynės reikmenis, šviestuvus;
žaislus, žaidimus (išskyrus sporto ir meškeriojimo reikmenis);
meno kūrinius, kolekcionavimo objektus ir antikvarinius daiktus;
naudotas prekes, įsigytas specializuotose parduotuvėse ar turgavietėse
augalus, gyvūnus ir tinkamos kokybės maisto prekes;
sveriamas ir matuojamas prekes, kurios pirkėjo pageidavimu buvo specialiai paruoštos, atpjautos ir pan.

Atgal 41

Rašyti komentarą

Skaityti komentarus (41)

Komentarai

Jonas | 2019-12-15

Įsigijau elektronikos prekių parduotuvėje RAM savo kompjuteriui. Tačiau pasirodė, kad šis RAM yra nesuderinamas su mano PC motinine plokšte. Bandžiau prekę grąžinti per 14 dienų, tačiau pardavėjas atsisakė grąžinti pinigus, neva tai, elektronikos prekės nėra grąžinamos. Ar pardavėjas teisus?

Vladimir | 2019-11-14

Parduotuvėje KILOBAITAS Švitrigailos g. Vilniuje pardavėjas įsiūlė man netinkamą prekę - routerį. Gražinti pinigus parduotuvė atsisakė, teigdami, jog pinigu jie negražina. Kas teisus ir ką man daryti?

Inga | 2019-10-22

Sveiki, Noriu paklausti at galima gražinti išmanuji elektroninį laikrodį?

Vitalija | 2019-09-27

Noriu pasikeisti saulės akinius kitais, pirkta Optikos parduotuvėje. Ar privalo pakeisti?

Adam | 2019-09-16

Я купил навигатор GarminDrive 51LMT-S в магазине VARLE LT Vilnius Ukmergės g. 241, Vilnius 07160.При покупке мне не ответили есть ли карта Литвы.Как оказалось,такой карты нет.Я хотел вернуть товар обратно,но в сервизе Varle в Вильнюсе ответили,что товар раскрыт и они не примут его обратно.Разговаривали в грубой форме.Как мне быть

Adam | 2019-09-16

Я купил навигатор GarminDrive 51LMT-S в магазине VARLE LT Vilnius Ukmergės g. 241, Vilnius 07160.При покупке мне не ответили есть ли карта Литвы.Как оказалось,такой карты нет.Я хотел вернуть товар обратно,но в сервизе Varle в Вильнюсе ответили,что товар раскрыт и они не примут его обратно.Разговаривали в грубой форме.Как мне быть

Monika | 2019-08-19

Laba diena, mūsų įmonė prekiauja vaikiškais žaislais ir norėtume pasidomėti: jei klientas įsigyja žaislą ir jis jam vienokiu ar kitokiu atveju nepatinka, ar jis jį gali grąžinti? Ar yra kokios oficialios žaislų gražinimo taisyklės ar garantijos žaislui? Jei oficialios žaislų grąžinimo taisyklės yra, tai kokie turėtų būti gražinimo terminai? Jūsų internetiniame puslapyje http://www.vartotojai.lt/index.php?id=10307 teko perskaityti, kad į kokybiškas prekes, kurių negalima grąžinti įeina ir žaislai. Tai klausimas, ar nuo šios informacijos paskelbimo niekas nesikeitė? Ir ar mes, kaip įmonė prekiaujanti žaislais, galime šia oficialia informacija remtis? Būsiu labai dėkinga jums už atsakymą. Gražios dienos. Pagarbiai, Monika Sinkevičienė

Asta | 2019-07-23

Sveiki, pirkau rūbų parduotuvėje dukrai suknelę, tačiau jai ji netiko. 14 dienų daikto grąžinimo terminas dar nepraėjo. Parduotuvėje atsiskaičiau banko kortele. Kaip man bus sugrąžinti pinigai, grynais ar į kortelę? Dėkoju už atsakymą.

Arūnas | 2019-05-20

antžeminio transporto priemones (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą – 87.00)- vaikų vežimai dviračiai patenka į šį sąrašą

genovaite | 2019-05-12

Gavau dovanu naują telefona "SAMSUNG".taciau ta dovana man nepatinka. Telefonas net neispakuotas viskas tvarkoje. Pirktas už grynus pinigus Rietavo 'Telia" salone.Nunešus jį gražinimui, man paaiškino kad negali priimti vien dėl to, kad pirktas už grynus pinigus.Jei butų pagal planą tai priimtų.Tai koks cia galiojimas 14 dienų kokybisku prekių gražinimas?Ar teisingai pasielgė parduotuvė nepriimdama telefono?

Įkelkite etiketę

Projektai

  

  

  

     

 

             ESAME NARIAI 

Apklausos

Kokiomis pardavimo skatinimo priemonėms dažniausiai naudojatės?

Balsuoti Archyvas

Nuorodos