Vartotojų švietimas
Vartotojų švietimas

Prekių keitimas ir grąžinimas

2016 12 06

Netinkamos kokybės daiktų keitimas ir grąžinimas

LR Civilinio kodekso 363 straipsnis ir Mažmeninės prekybos taisyklės reglamentuoja netinkamos kokybės prekių ir paslaugų keitimą ir grąžinimą.

Ne maisto prekių grąžinimo ir keitimo ypatumai

Pirkėjas, kuriam buvo parduotas netinkamos kokybės daiktas, savo pasirinkimu turi teisę:

1. reikalauti iš pardavėjo nemokamai pašalinti daikto trūkumus (pataisyti daiktą);

2. reikalauti iš pardavėjo nemokamai pakeisti netinkamos kokybės daiktą tinkamos kokybės daiktu;

3. reikalauti iš pardavėjo atitinkamai sumažinti kainą;

4. vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti sugrąžinti sumokėtą kainą. Pirkėjas neturi teisės reikalauti nutraukti sutarties, jeigu daikto trūkumas yra mažareikšmis.

Pirkėjui nutraukus sutartį dėl daikto netinkamos kokybės, pardavėjas privalo grąžinti sumokėtą kainą iš karto po netinkamos kokybės prekės priėmimo. Jeigu netinkamos kokybės prekės priėmimo metu pardavėjas neturi reikiamos grąžinti pinigų sumos, jie turi būti grąžinti vartotojui ne vėliau kaip per 15 dienų nuo prekės priėmimo, jeigu pardavėjas ir vartotojas nesusitaria kitaip.

Netinkamos kokybės daikto grąžinimo išlaidos tenka pardavėjui. Pardavėjas, grąžindamas pirkėjui sumokėtą kainą, neturi teisės iš jos išskaičiuoti sumą, kuria sumažėjo daikto vertė dėl jo naudojimo ar daikto išvaizdos praradimo arba dėl kitokių aplinkybių.

Visais atvejais pirkėjas turi teisę į nuostolių, atsiradusių dėl netinkamos kokybės prekės pardavimo, atlyginimą. Nuostoliais laikomos ir prekės trūkumų pašalinimo išlaidos, jeigu, pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus, trūkumus pašalino pirkėjas ar jo pasitelkti tretieji asmenys.

Pardavėjas atsako už daikto trūkumus, kurie išaiškėja per dvejus metus nuo daikto perdavimo, jeigu įstatymai ar sutartis nenumato ilgesnio termino.

Jeigu neįrodoma kitaip, daikto trūkumai, išaiškėję per 6 mėnesius nuo daikto perdavimo, laikomi buvusiais perdavimo metu, išskyrus atvejus, kai tai yra nesuderinama su daikto ar jo trūkumo pobūdžiu

Kreipimasis į pardavėją ir paslaugos teikėją

Prekės keičiamos ir grąžinamos vartotojo rašytiniu prašymu, kuriame jis privalo nurodyti priežastį (prekės trūkumą ar kitą priežastį), dėl kurios įsigyta prekė netenkina vartotojo, ir vieną iš reikalavimų. Prie prašymo pridedams kasos aparato kvitas ar pirkimo-pardavimo kvitas arba kitas prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas (PVM sąskaita faktūra, sąskaita faktūra, mokėjimo kortelės išrašas, mokėjimo kortelės skaitytuvo čekis ir kita).

Jeigu vartotojas nepateikia prekės pirkimo-pardavimo dokumento, prekė keičiama arba vykdomi kiti prašyme nurodyti vartotojo reikalavimai tik pardavėjui sutikus

Prekės keitimo vieta

Prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje.

Dideles ir sunkias (daugiau kaip 10 kg svorio) netinkamos kokybės ne maisto prekes kokybei įvertinti, keisti, taisyti ar grąžinti veža pardavėjas, jeigu pirkimo-pardavimo sutartyje nenustatyta kitaip. Tokių prekių kokybė gali būti įvertinama ir pirkėjo namuose.

Atgal 29

Rašyti komentarą

Skaityti komentarus (29)

Komentarai

Donatas | 2014-05-21

2014.05.19 bites atstovybeje isigijau modema internetui. ir 2014.05.15 jis neatitiko mano poreikiu, tad nutariau ji grazinti. utena ausros gatve 78. man pasake kad elektros prekiu mes atgal nepriimame. tad nesuprantu ar galioja tas terminas kur per 14kalendoriniu dienu galima grazinti isigyta preke ar ne. juk praejo tik 2 dienos. tad sioje situacijoje likau apgautas, nes modemas kainavo 190 litu. o dabar gules nereikalingas.

dalia | 2014-10-21

Siki,ar galiu grazinti vakar pirktus akiniu remelius?

nerijus | 2014-11-05

ar elektronine versija (issiusta el. pastu) galioja, kaip oficialus prasymas pardavejui su skenuotom fakturom ir t.t., nes bet kuriuo atveju pardavejas yra internetine parduotuve.

blu | 2015-06-11

Sveiki. Nusipirkau blakstienu tusa. Jis buvo su nuolaida ir galioja iki siu metu 12men. Kadangi jo net nelupau ir niekaip nepazeidziau iskart dar budama parduotuvej paprasiau grazinti pinigus. Taciau man atsake, jog kosmetikos prekes negrazinamos. Bet ar tikrai? Juk pakuote nebuvo pazeista + galiojimo laikas jau i pabaiga, o pagaminimo data net nenurodyta. Ar tikrai negali man grazinti pinigu? Aciu

Jolanta | 2015-08-12

Sveiki, 2015.08.11 dieną elektroninėje parduotuvėje įsigijau trąšų barstytuvą.Jį panaudojus pagal paskirtį, kaip daiktas neatliko veiksmų t.y. dantračiai persisuka, neišstumia trąšų. Labai nekokybiškas gaminys.Ar aš galiu jį grąžinti, nes pardavėjas nėra geranoriškas. ačiū, Jolanta

Žydrė | 2015-10-14

Labas vakaras, Perskaičiusi ne maisto prekių grąžinimo taisykles supratau, kad kosmetikos prekių grąžinti negalima, jei nepatinka spalva, forma ir tt. Tačiau ką daryti, jei grožio salone įsigijus brangios kometikos ir ją pradėjus vartoti, atsiranda nemalonūs pojūčiai, niežulys ir panašiai. Ar reikia kreiptis į gydytoją, kad įvertintų odos būklę. Ar kosmetikos platintojas grožio salone turi turėti platinamų priemonių registravimo Lietuvoje dokumentus ar dar kokius nors kitus dokumentus, nes gal jos paprasčiausia apgaulė, tik gražiai pateikiama? Labai norėčiau jūsų patarimo, kaip elgtis šiuo atveju. Ačiū

Lina | 2015-11-05

Būtu įdomu sužinoti, kokias teisias turi pirkėjas radus valgyklos maiste plauka?

Ilona | 2015-11-19

Sveiki, parupo klausimas, ar tikrai negaliu grazinti mobilaus telefono, jei jis iskart buvo brokuotas? Ir ar tiesa, kad uzsakant telefona internetu galiu grazinti per 14d.? Jei galiu, tai jis turi buti nenaudotas, ar galejau ji ijungti ir apziureti? Aciu :)

LVI | 2015-11-20

Nekokybišką telefoną vartotojas turi teisę grąžinti per du metus nuo jo įsigijimo. Perkant prekes internetu, vartotojas turi teisę apsigalvoti per 14 d. ir prekę gražinti. Tačiau teisės aktai šiuo atveju nustato tam tikrus apribojimus – prekė neturi būti naudota, sugadinta ir pan.

Dalia | 2016-01-06

Laba diena. 2015m rudenį Šiaulių Kailenoje išdirbo bebrų kailiukus (13 vnt) Lapkričio pabaigoje nuvežėme į Kauno kailius kirpti ir dažyti. Sakė bus viskas atlikta 1-2savaičių bėgyje. Aišku viskas užtruko. Atsiimti liepė iki Naujų metų švenčių. Atsiėmė giminaitis, nes mums nebuvo sąlygų tuo metu. Jis neapžiūrinėjo. Parvežus kailiukus , tai buvo 2015 gruodžio 29d.mes nustėrome:iš 13 kailiukų 2 buvo tik sveiki.Visi kiti supjaustyti po 2-3-4 skyles 4-5cm dydžio viduryje kailių.Vietoje 2 mazesnių buvo įdėti 3 ir dar vienas kito atspalvio. Kaip mums dabar elgtis?