LVI naujienos

2016 12 16

Dovanų pirkimo internetu subtilybės


pixabay.com nuotr.

Prieššventinė kalėdinių dovanų paieškų pasiutpolkė dažną nubloškia į internetą, kuriame tikimės dovanas rasti greičiau, patogiau ir lengviau. Iš tiesų pirkdami dovanas internetu sutaupome nemažai laiko, tačiau kartu rizikuojame nusipirkti prekę, kuri gali neatikti mūsų lūkesčių, todėl ir teisių, apsaugančių vartotoją nuo galimos nesėkmės, elektroninėje prekyboje yra daugiau.

Prekių grąžinimas

Nusipirkę prekę internetu turime daugiau teisių, negu įsigiję prekę tradicinėje prekyboje. Pirkėjas, nenurodydamas priežasties, turi teisę atsisakyti nuotolinės sutarties (grąžinti prekę) per 14 dienų nuo daikto pristatymo dienos. Tiesa, prekės neturi būti naudotos, sugadintos ar praradusios prekinę išvaizdą. Taip pat svarbu atminti, kad papildomi apribojimai taikomi išpakuotai programinei įrangai, laikraščių, periodinių leidinių ar žurnalų pristatymui.

Tuo tarpu tradicinėje prekyboje vartotojų reikalavimams grąžinti kokybiškas prekes yra taikomi didesni apribojimai: nemažai kokybiškų prekių galima grąžinti tik pardavėjui sutikus.

Jeigu internetu įsigytą prekę vartotojas dėl kokių nors priežasčių nusprendė grąžinti, pardavėjas per 14 dienų nuo sutarties atsisakymo raštu privalo grąžinti jam pinigus, įskaitant vartotojo apmokėtas prekių pristatymo išlaidas. Verslininkas grąžindamas pinigus, turi naudoti tokį pat mokėjimo būdą, kokį naudojo vartotojas mokėdamas verslininkui.

Kuomet pardavėjas internete nepateikia vartotojui informacijos apie teisę atsisakyti sutarties, vartotojas turi teisę atsisakyti sutarties per 12 mėnesių nuo daikto pristatymo dienos.

Perkant dovanas tiek pradicinėje prekyboje, tiek ir internetu Lietuvos vartotojų institutas rekomenduoja išsaugoti prekių įsigijimą patvirtinančius dokumentus, kadangi jie reikalingi tiek grąžinant ar keičiant kokybišką prekę, tiek paaiškėjus, kad įsigyta prekė yra netinkamos kokybės.

Kilus ginčams dėl internete įsigytų prekių grąžinimo, vartotojai turėtų kreiptis į pardavėją. Jeigu abiem pusėms nepavyksta pasiekti susitarimo, vartotojai turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą arba, jeigu prekė pirkta kitoje ES valstybėje, į Europos vartotojų centrą. Nevyriausybinės vartotojų organizacijos taip pat gali padėti konsultuojantis dėl pirkimo salygų, taip pat suteikti informaciją, kur kreiptis.

Svarbu tikrinti informaciją

Pirkdami kalėdines dovanas internetu būtinai atkreipkite dėmesį, jog Lietuvos Respublikos teisės aktai įpareigoja pardavėją pristatyti prekes per 30 kalendorinių dienų nuo sutarties sudarymo dienos, jeigu nenurodyta kitaip. Todėl prieš pirkdami kalėdines dovanas patikrinkite kokius prekių pristatymo terminus pateikia pardavėjas ir įvertinkite tai, kad šventiniu laikotarpiu užsakymų skaičius yra padidėjęs.

Jeigu įsigiję prekę internetu ir jos sulaukę suprantate, kad gavote ne tai, ko tikėjotės, nusprendžiate prekę grąžinti, kartais paaiškėja, kad nėra galimybės nustatyti, kas yra prekės pardavėjas arba jis yra registruotas ne Lietuvoje ir prekių grąžinimas tampa sudėtingas. Keblumų sukelia ir tai, kad vartotojams ne visada pateikiama arba pateikiama nepakankamai išsami informacija apie įsigijamos prekės savybes ir prekių grąžinimo tvarką.

Įsigydami prekes internetu ir sudarydami nuotolines sutartis, vartotojai turi teisę į informaciją, kurią verslininkai privalo aiškiai ir suprantamai pateikti. Lietuvos vartotojų institutas pataria prieš įsigyjant prekę atidžiai perskaityti prekių įsigijimo bei grąžinimo taisykles.

Taip pat būtinai atkreipkite dėmesį į tai, ar nurodyti pardavėjo kontaktai, pardavėjo buveinės adresas (dažnai internetinės parduotuvės nurodo tik el. paštą), prekės garantijos sąlygos, visos su prekės pristatymu ir grąžinimu susijusios galimos išlaidos, pavyzdžiui, ar yra pateikta informacija apie tai, kad nusprendęs atsisakyti prekės jos grąžinimo išlaidas turės padengti pats vartotojas. Jeigu vartotojui tokia informacija nepateikta, šias išlaidas turės padengti pardavėjas.
 
Keblumai grąžinant prekes
 
Nusipirkę prekę internetu, vartotojai dažniausiai susirūpina savo teisėmis tik tuomet, kai pardavėjai nesilaiko nurodytų prekės pristatymo terminų arba apskritai nepristato prekių arba kai gauta prekė neatitinka pirkėjo lūkesčių (pardavėjas pristato ne tą prekę, kito modelio arba kitokios spalvos prekę).

Vartotojai, norintys grąžinti prekes, susiduria su sunkumais, kai pardavėjas nesuteikia vartotojams teisės atsisakyti sutarties dėl to, kad:

- klaidingai priskiria prekę prie negrąžinamų ir nekeičiamų prekių;

- ginčija nuotolinės sutarties sudarymo būdą;

- nurodo, jog vartotojas prekę naudojo arba iš esmės pakeitė prekės išvaizdą.

Kartais pardavėjai delsia grąžinti sumokėtus pinigus net ir tuomet, kai vartotojas tinkamu būdu atsisakė nuotolinės sutarties ir išsiuntė prekes pardavėjui.

Atgal 0

Rašyti komentarą

Komentarai

Įkelkite etiketę

Projektai

  

  

     

 

             ESAME NARIAI 

Apklausos

Kokiomis pardavimo skatinimo priemonėms dažniausiai naudojatės?

Balsuoti Archyvas

Nuorodos