Apie iniciatyvą

Mūsų iniciatyva – jūsų iniciatyva

Didžiuliai kiekiai žmonėms vartoti pagaminamo maisto atsiduria sąvartyne dėl vartotojų sprendimų. Didžiausias maisto atliekų kiekis maisto grandinėje Europos šalyse susidaro namų ūkiuose.

Vadinasi, kiekvieno iš mūsų pasirinkimai ir sprendimai gali lemti kitokią ateitį. 

Esame įsitikinę, kad vartotojams labai svarbus teigiamas paskatinimas. Kad išmetamo maisto srautas mažėtų, ypač svarbu didinti gyventojų sąmoningumą.

Šiuo projektu-iniciatyva siekiame skatinti aplinkosaugos ir socialiniu požiūriais atsakingus sprendimus kasdieniame gyvenime, visų pirma su maistu susijusius pasirinkimus.

Požiūris

Savo veiklose, skirtose sąmoningumui didinti, taikysime globalaus mokymo principą. Jo esmė – suteikti žmonėms galimybių suvokti jų kasdienio gyvenimo sąsajas su kitų pasaulio žmonių gyvenimu, pavyzdžiui, suprasti, kokį poveikį maisto švaistymas daro maisto pakankamumui besivystančiose šalyse.

Įkvėpimas

Šią kampaniją įkvėpė tvirtas tikėjimas, kad vartotojai, tokie žmonės kaip mes ir jūs, gali pakeisti savo įpročius ir dalintis patirtimi su kitais, įkvėpdami ir juos.

Dalyvaujančios valstybės

Iniciatyva subūrė giminingas organizacijas šiose šalyse: 

  • Bulgarijoje
  • Estijoje
  • Kroatijoje
  • Latvijoje
  • Lietuvoje 
  • Rumunijoje 

Mūsų tikslai

Užsimojome suteikti įrankių ir žinių, kurios padėtų namų ūkių gyventojams / vartotojams tinkamai įvertinti savo maisto poreikius, jo įsigyti tik tiek, kiek reikia, racionaliai jį suvartoti, kad kuo mažiau gero maisto atsidurtų šiukšliadėžėje.

Šių tikslų sieksime įvairiais būdais:

  • didindami visuomenės informuotumą apie maisto švaistymą ir jo mažinimo naudą;
  • skatindami maisto tausojimą ir maisto atliekų prevenciją;
  • aprūpindami namų ūkius reikiama informacija ir priemonėmis;
  • didindami namų ūkių informuotumą apie globalų maisto švaistymo poveikį.

Vadovaujamės strategine įžvalga, kad maisto švaistymo mastų mažėjimas išsivysčiusiose (didesnių pajamų) šalyse prisidės prie besivystančių šalių gyvenimo kokybės gerėjimo, bado problemos sprendimo ir Planetos išteklių tausojimo. 

Tikslinės grupės

  • Namų ūkiai – mūsų mylimiausia tikslinė grupė. Daugiau nei pusę viso iššvaistomo maisto ES sudaro namų ūkių gyventojų išmestas maistas.
  • Eurobarometro tyrimų duomenimis, maistas dažniau švaistomas 15-24 metų amžiaus grupėje. Todėl savo žinutėmis labai norime pasiekti kuo daugiau jaunimo.
  • Švietimo specialistai – mums labai svarbi tikslinė grupė, nes kas, jei ne jie gali padėti pasiekti dvi pirmąsias tikslines grupes? Šią grupę daugiausia sudaro formaliojo švietimo srityje dirbantys mokytojai, taip pat neformaliojo švietimo srities specialistai.  

Projekto veiklos

Tyrimai 

  • Studija – el. publikacija, kurioje apžvelgiama teigiama maisto švaistymo prevencijos patirtis projekto šalyse

Garso ir vaizdo medžiaga

  • Vaizdo įrašai
  • Internetinis/mobilusis žaidimas – profesionaliai sukurtas pramoginis ekrano žaidimas maisto švaistymo mažinimo tema (pritaikytas mobiliesiems įrenginiams)
  • Interaktyvūs pristatymai

Spausdintinė medžiaga:

  • Vartotojo knyga  - plačiajam skaitytojų ratui skirtas naudingų faktų ir patarimų rinkinys
  • Vartotojo užrašinė – ne tuščia užrašų knygelė maisto švaistymo mažinimo tema

Mokymai / seminarai:

  • Mokymai darbo vietose maisto švaistymo mažinimo tema
  • Audiovizualinių pasakojimų kūrimo seminarai jaunai auditorijai
  • Praktiniai mokymai modeliuojant situacijas

Vieši renginiai:

  • Maisto laboratorijos – praktiniai tausojančio maisto gaminimo užsiėmimai 
  • Turnyrai – varžytuvių žanro renginiai
  • Debatai
  • Stendai šventėse
  • Instaliacijos – viešose erdvėse kūrybiškai pateikta maisto (ne)švaistymo problematika