Vartotojų švietimas
Vartotojų švietimas

Paslaugos

2010 08 13

Finansinės paslaugos

Vėlų vakarą Agnė patikrino savo elektroninį paštą ir rado patrauklų pasiūlymą pasirašyti sutartį dėl indėlio. Pamaniusi, kad tai puiki proga, ji sutiko. Po kelių dienų Agnė, pasikonsultavusi su savo draugu bankininku, išsiaiškino, kad palūkanų norma kituose bankuose gerokai didesnė. Ar ji gali nutraukti sutartį?

Finansinės paslaugos yra įvairios bankinės paslaugos, paskolos, draudimas, pensijų kaupimo ar investicijų fondai ir kt.

Kokią informaciją Jūs turite gauti prieš pasirašant sutartį?
Bankas, draudimo bendrovė ar kita įmonė, teikianti finansines paslaugas, privalo suteikti Jums informaciją apie save, pagrindines teikiamos paslaugos ypatybes, informuoti apie sutarties sąlygas, nurodyti tikslią paslaugos kainą ir visus kitus papildomus mokesčius ar išlaidas, kurie gali atsirasti.

Kokios yra Jūsų teisės, jeigu sudarote draudimo ar kitas finansinių paslaugų teikimo sutartis internetu?
Jūs turite teisę atsisakyti sutarties vadinamuoju persigalvojimo laikotarpiu, t. y., apie sutarties nutraukimą pranešti per 14 dienų nuo sutarties sudarymo dienos. Tačiau jeigu pasirašote sutartis dėl gyvybės draudimo ar pensijos kaupimo, persigalvojimui turite 30 dienų.

Jums nebūtina nurodyti sutarties atsisakymo priežasčių, taip pat nereikia mokėti jokių mokesčių. Tačiau gali tekti sumokėti už jau suteiktas paslaugas.

Apie galimybę atsisakyti sutarties Jūs turite būti informuojami prieš ją sudarant.

Atkreipkite dėmesį - Jūs negalite atsisakyti sutarčių dėl valiutų keitimo, vertybinių popierių pirkimo, investavimo ir kt.

Kaip apsisaugoti nuo nepageidaujamų finansinių paslaugų, siūlomų telefonu ar elektroniniu paštu?

Draudžiama teikti finansines paslaugas be išankstinio sutikimo. Jūs neprivalote pirkti jokių nepageidaujamų finansinių paslaugų.
Atsakymo nebuvimas nereiškia, kad Jūs sutinkate pirkti paslaugas (ši nuostata netaikoma sutartims, kurios pratęsiamos automatiškai).

Ką reikia žinoti, atliekant tarptautinius mokėjimus į kitą Europos Sąjungos šalį?
Tarptautinis mokėjimas - tai pinigų pervedimas, kai pinigai per tam tikroje valstybėje esantį banką pervedami gavėjui į banką kitoje valstybėje.

Jei mokėjimas į kitą Europos Sąjungos šalį yra ne didesnis nei 50 tūkst. eurų (apie 173 tūkst. litų), bankas Jus turi raštu supažindinti su:

  • mokėjimo įvykdymo laiku;
  • kuo remiantis nustatomas valiutos keitimo santykis;
  • koks komisinis atlyginimas arba jo apskaičiavimo tvarka;
  • kada Jūs galite atšaukti mokėjimo nurodymą;
  • kokios skundų nagrinėjimo ir žalos atlyginimo procedūros.

Svarbu! Išnagrinėkite visus pasiūlymus ir palyginkite bankų mokesčius - tarptautinių mokėjimų mokesčiai įvairiuose bankuose gali labai skirtis.

Kaip elgtis, jeigu Jūsų mokėjimo nepavyksta įvykdyti?
Jei mokėjimo į užsienį nepavyko įvykdyti, bankas turi šią problemą išspręsti.

Jeigu bankas priima Jūsų mokėjimo nurodymą, tačiau, praėjus mokėjimo įvykdymo terminui, jo neįvykdo, bankas turi grąžinti Jums mokėjimo nurodymo sumą, bet ji negali viršyti 12 500 eurų (apie 43 tūkst. litų), sumokėtą komisinį atlyginimą ir sumokėti palūkanas.

Ką reikėtų žinoti, sudarant finansinių paslaugų sutartį?
Žinokite, kad negalimos tokios nesąžiningos sutarties sąlygos kaip:

  • bankas gali didinti kainas, nesuteikdamas Jums teisės nutraukti sutartį;
  • jeigu neįvykdote savo įsipareigojimų, turite mokėti neproporcingai didelius delspinigius;
  • Jūs turite tik minimalias teises arba jokių teisių, jei bankas nevykdo savo įsipareigojimų;
  • bankas gali keisti sutarties sąlygas be svaraus pagrindo;
  • bankas gali be perspėjimo bet kuriuo metu nutraukti sutartį, o Jūs to padaryti negalite.
SVARBU ŽINOTI!

  • Turite teisę gauti išsamią informaciją apie siūlomas finansines paslaugas.
  • Jei įsigyjate draudimo ar kitas finansines paslaugas internetu, turite ne mažiau kaip 14 dienų persigalvoti ir atsisakyti sutarties.
  • Turite teisę žinoti tarptautinių mokėjimų į kitas Europos Sąjungos šalis kainas ir įvykdymo terminus.


Reikia pagalbos ar informacijos? Kreipkitės į:
Valstybinę vartotojo teisių apsaugos tarnybą, telefonas (8-5) 262 67 60, www.vartotojoteises.lt

Nevyriausybinės organizacijos, galinčios padėti:
Lietuvos vartotojų institutas, tel. (8-5) 231 07 11, www.vartotojai.lt
Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija, tel. (8-5) 261 59 79, www.vartotojuteises.lt
Vartotojų teisių gynimo centras, tel. (8-5) 262 40 41, www.vartotojucentras.lt

Daugiau informacijos apie savo teises Europos Sąjungoje rasite tinklalapyje http://www.ecc.lt/

Čia galite rasti šį tekstą kaip lankstinuką pdf formatu.

Atgal 1

Rašyti komentarą

Skaityti komentarus (1)