Vartotojų švietimas
Vartotojų švietimas

Paslaugos

2010 08 13

Pardavimo būdai: sąžiningi ir nesąžiningi?

58 m. vilnietis Karolis nusipirko brangų šampūną, kurio reklamoje teigiama, kad „naudojant šampūną Jūsų plaukai ataugs per keturias savaites". Prabėgo pora mėnesių, bet Karolis nematė jokių rezultatų. Jis ėmė manyti, kad galėjo būti apgautas ir svarstyti, ar galėtų atgauti sumokėtus pinigus.

Kas yra nesąžininga komercinė veikla?
Nesąžininga komercine veikla yra laikomi vartotojus klaidinantys ar agresyvūs pardavėjo veiksmai, kuriais reklamuojami, skatinami parduoti ar parduodami produktai.

Pardavėjas negali naudoti nesąžiningos komercinės veiklos nei prieš įsigyjant, nei jau įsigijus prekę ar paslaugą, nei pirkimo metu. Europos Sąjungoje yra nustatytas „juodasis nesąžiningų veiksmų sąrašas", kurie visada ir visomis aplinkybėmis yra draudžiami.

Klaidinanti veikla
Komercinė veikla yra klaidinanti, jei pardavėjas pateikia melagingą ar neteisingą informaciją, ar neatskleidžia esminės informacijos, kuri Jums reikalinga tam, kad galėtumėte priimti informacija paremtą sprendimą.

Pavyzdžiui, pardavėjas negali:

  • apgaulingai tvirtinti, kad produktą bus galima įsigyti tik per trumpą laikotarpį;
  • pažadėti prizą, bet vėliau neduoti nurodyto prizo ar jo atitikmenų;
  • įstatymų Jums suteikiamas teises pristatyti kaip „specialias pasiūlymo sąlygas";
  • klaidingai tvirtinti, kad produktas turi gydomųjų savybių;
  • kartu su produkto pavyzdžiais atsiųsti sąskaitą ir taip sudaryti Jums įspūdį, kad produktą jau užsakėte.

Agresyvi veikla
Veikla yra agresyvi, jei pardavėjas riboja Jūsų pasirinkimą, naudodamas priekabiavimą, prievartą ar darydamas pernelyg didelę įtaką.

Pavyzdžiui, pardavėjas negali:

  • lankytis Jūsų namuose ir nepaisyti Jūsų reikalavimo išeiti ar negrįžti;
  • atkakliai skambinti ar siųsti elektroninius laiškus su nepageidaujamais pasiūlymais;
  • siųsti Jums prekes, kurių neužsisakėte, ir reikalauti, kad už jas sumokėtumėte;
  • sudaryti Jums įspūdį, kad negalite išeiti, kol nepasirašysite sutarties;
  • sudaryti apgaulingą įspūdį, kad Jūs jau laimėjote ar atlikę tam tikrus veiksmus laimėsite prizą, jei Jums reikia sumokėti pinigus, kad šį prizą gautumėte.

Ką Jūs galite padaryti, jei susidūrėte su nesąžininga komercine veikla?
Jei jaučiate, kad tapote nesąžiningos komercinės veiklos auka, pirmiausia pasitarkite, pavyzdžiui, telefonu su vartotojų teisių apsaugos institucijomis, nevyriausybinėmis vartotojų organizacijomis ar Europos vartotojų centru.

Jei šios įstaigos tai patvirtina, pateikite skundą nacionalinėms vartotojų teisių apsaugos institucijomis. Būtent jos turi teisę priimti sprendimus dėl skundų ar pradėti teisines procedūras.

Jei su nesąžiningais pardavimais susidūrėte kitoje ES šalyje ar pardavėjo, turinčio buveinę ES, interneto tinklapyje, susisiekite su Europos vartotojų centru (tel. (8-5) 2650368, www.ecc.lt ). Šis centras padeda išspręsti problemas, su kuriomis susiduriate pirkdami kitose ES šalyse.

 

SVARBU ŽINOTI!

  • Europos Sąjungoje draudžiami nesąžiningi pardavimai;
  • Jei manote, kad nukentėjote nuo tokios veiklos, pirmiausia pasikonsultuokite;
  • Pateikite skundą atsakingai institucijai;
  • Apie nesąžiningą veiklą daugiau galite sužinoti http://www.isitfair.eu/help_lt.html
  • Kur kreiptis, jei Jūsų teisės buvo pažeistos?
    Į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, telefonas (8-5) 262 67 60, http://www.vartotojoteises.lt/

    Nevyriausybinės organizacijos, galinčios padėti:
    Lietuvos vartotojų institutas, tel. (8-5) 231 07 11, http://www.vartotojai.lt/
    Nacionalinė Lietuvos vartotojų federacija, tel. (8-5) 261 59 79, www.vartotojuteises.lt

    Daugiau informacijos apie savo teises Europos Sąjungoje sužinokite tinklalapyje http://www.ecc.lt/

    Visoje Europos Sąjungoje Jūs turite panašias teises.

    Čia galite rasti šį tekstą kaip lankstinuką pdf formatu.

    Atgal 1

    Rašyti komentarą

    Skaityti komentarus (1)