LVI naujienos

2007 11 13

Ar mus tenkina vaikams skirta reklama?

Ar mus tenkina vaikams skirta reklama?

Lietuvos vartotojų institutas 2006 m. birželio - lapkričio mėn. atliko prekių ir paslaugų reklamos stebėseną per tris kanalus (LNK, LRT ir TV3) ir daro išvadą, jog reklamoje nukreiptoje į vaikus dažnai yra piktnaudžiaujama jų pasitikėjimu ir naivumu, kadangi vaikai iki 12 metų neskiria tikrosios informacijos nuo komercinės.
Reklama nukreipta į vaikus pagal Lietuvos vartotojų instituto tyrimo parengtą specialią metodiką vidutiniškai sudaro 17 proc. visos transliuojamos reklamos. Reklama nukreipta į vaikus dažniausiai transliuojama nuo 15 val. po pietų ir ryte nuo 6.30 val.
Lietuvos vartotojų instituto nuomone, didžiausią grėsmę kelia maisto produktų reklama, kuri yra skirta patiems mažiausiems žiūrovams. Tyrimas parodė, kad šokoladinių saldainių, karamelės, batonėlių reklama sudaro 32 proc., pusryčių dribsnių, savo sudėtyje turinčių daug cukraus - 11 proc., sausainių - 10 proc., kramtomosios gumos - 9 proc. visų vaikams skirtų reklamų. Pastebėta, kad pristatant kai kuriuos įprastinius maisto produktus yra naudojami taip vadinami sveikatos teiginiai, nurodant, kad minėti produktai turi savybių, padedančių išvengti ligų, ką šiuo metu draudžia įstatymai. Gana dažnai maisto produktuose yra pabrėžiamos tam tikros sudedamosios dalys, turinčios teigiamą visuomenės vertinimą, pamirštant paminėti, kad produkte yra labai daug cukraus, riebalų, druskos, kitų sveikai mitybai netinkančių sudedamųjų dalių.
Nežiūrint to, kad vaistų reklama nukreipta į vaikus stebėtuose kanaluose sudaro nedidelę reklamos dalį (0,4- 2 proc.), pats tokios reklamos egzistavimas kelia nerimą. Reklamuojant vaistus akcentuojamas ypatingai greitas ir efektyvus jų poveikis, kuris vaikams turėtų būti labai patrauklus.
Daugiausia ne maisto produktų reklamos nukreiptos į vaikus sudaro asmens higienos priemonės (32 proc.), avalynė (22 proc.), žaislai, žaidimai (16 proc.), internetinės svetainės (6 proc.), mobiliojo ryšio paslaugos (5 proc.) visų ne maisto produktų reklamų nukreiptų į vaikus. Ne maisto produktų reklamoje yra ypatingai pastebima „skatinimo kuo daugiau pirkti " tendencija, kartais pabrėžiama žema kaina, nutylint neišvengiamas su paslaugos teikimu ar prekės naudojimu susijusias išlaidas.
Atsižvelgdamas į tyrimo rezultatus, Lietuvos vartotojų institutas mano, kad būtina teikti daugiau informacijos tėvams apie galimus neigiamus reklamuojamų prekių vartojimo aspektus, ugdyti vaikų gebėjimus sąmoningai pasirinkti prekes ir paslaugas bei kritiškai vertinti reklamą, vykdyti efektyvesnę kontrolę, pradėti diskusiją dėl reklamos, nukreiptos į vaikus, reglamentavimo sugriežtinimo.

Atgal 0

Rašyti komentarą

Įkelkite etiketę

Projektai

  

  

  

     

 

             ESAME NARIAI 

Apklausos

Kokiomis pardavimo skatinimo priemonėms dažniausiai naudojatės?

Balsuoti Archyvas

Nuorodos