Žurnalistiniai tyrimai

2012 04 16

Vietoj vaisto rinkimės maistą!!! (Evaldas Morkus)

Evaldas Morkus (Ariogalos gimnazija)

Skrandžio rūgštingumą mažinanti kraitė: 

Bulvės - naudojamos sumažinti skrandžio rūgštingumą. Jos pasižymi mažu rūgštingumu tausoja gleivinę ir turi antiuždegiminį poveikį. Taip pat labai gerai gerti bulvių sultis. (http://www.sveikata24.lt/lt/sveikatos-patarimai/mityba/bulves-nuo-opaliges-ir-padidejusio-rugstingumo/)

Morkos - Morkos reguliuoja angliavandenių apykaitą, numuša pakilusį rūgštingumą, laisvina vidurius, gydo hemorojų. Morkas reikia valgyti žalias arba gerti jų sultis.(http://www.sveikatossodas.lt/index.php?lang=1&sid=282&tid=261)

Brokoliai
pagerina virškinimą, užkietėjus viduriniams juos atlaisvina, stiprina širdį  bei kraujotaką. Brokoliai mažina skrandžio rūgštingumą. Jų ilgai virti negalima, nes išgaruoja daug vitaminų ir mineralų, todėl juos geriausia tik apvirti.
(http://www.visireceptai.lt/ingredientai/brokoliai.html)

Linų sėmenys - vaidina svarbų vaidmenį viso virškinimo procese. Juose esančios medžiagos apsaugo skrandį ir žarnyną nuo sudirginimo, slopina viso žarnyno uždegimus, mažina skrandžio sulčių rūgštingumą, taip pat padeda žarnyne ir skrandyje esantiems audiniams regeneruotis bei nepriekaištingai funkcionuoti. 1 arbatinį šaukštelį maltų sėmenų užpilkite puse stiklinės šilto vandens, gerai išmaišykite ir palikite kelioms minutėms pastovėti. Tokią masę valgykite 2-3 kartus per dieną. (http://edieta.mama.lt/papildai_priemones/s1022/)

Moliūgai turi nedaug organinių rūgščių ir ląstelienos (0,7 %), juos patariama valgyti, sergant skrandžio ir žarnyno ligomis, o dideli pektino kiekiai ypač gerai gydo storųjų žarnų uždegimą, bei mažina skrandžio rūgštingumą. (http://www.gaspadine.lt/ingredientai/moliugai.html)

Kopūstai labai tinka ligoniams, sergantiems gastritu (kai sumažėjęs rūgštingumas), tulžies   pūslės bei žarnų uždegimais. Jos rekomenduotinos ligoniams, sergantiems skrandžio arba dvylikapirštės žarnos opa. (http://www.valdopatarimai.lt/trumpi-patarimai/kopustai/)

Atgal 0

Rašyti komentarą