LVI naujienos

2013 03 15

Apie teisę grąžinti kokybiškas prekes – dainomis ir vaidyba

Kovo 15 d., visam pasauliui švenčiant vartotojų teisių dieną, Klaipėdos „Vėtrungės" gimnazijoje ir Klaipėdos Vydūno vidurinėje mokykloje vyko atviros pamokos, kuriose galimybės keisti ir grąžinti kokybiškas prekes moksleiviams pristatytos pasitelkiant vaidybą ir dainas.


Teoriją iliustravo vaidyba

Atviros pamokos buvo sudarytos iš dviejų dalių. Teorinėje dalyje pristatytas vartotojų teisių dienos aktualumas, vartotojų teisių situacija Lietuvoje ir kokybiškų prekių grąžinimo galimybės. Meninėje pamokos dalyje Socialinės mokslų kolegijos studentai rodė mokiniams specialiai šiai dienai parengtą žaismingą ir komišką vaidybinę situaciją, palydimą gyvai atliekama gitaros muzika ir dainomis.

Pirkėja, įsigijusi vėliau jai nebepatinkančius marškinėlius, nusprendžia susigrąžinti pinigus ir grįžta į parduotuvę. Tačiau pardavėja sako niekuo jai negalinti padėti, o parduotuvės savininko kaip tyčia nėra. Supykusi pirkėja pasiduoda emocijoms ir nusprendžia atkeršyti - sugadinti pirkinį ir tik tada jį grąžinti. Besįsiliepsnojantį konfliktą išsprendžia vartotojų teisių atstovai, kurie priverčia parduotuvės savininką grąžinti pinigus, o pirkėją pamoko, kad grąžinama prekė turi būti nepraradusi prekinės išvaizdos.

Pamokas užbaigdavo blitz klausimų turnyrai, kuriais įtvirtintos išgirstos žinios, o teisingai atsakinėję moksleiviai apdovanoti atminimo dovanėlėmis.

Neaktualu, kol pats nesusiduri

Socialinių mokslų kolegijos studentų klubo prezidentė Joana Jakaitė pasakojo, kad pati Pasaulinę vartotojų teisių dieną švenčia pirmą kartą, tačiau kolegijos studentai jau praeitais metais minėjo šią šventę į gatves išeidami su šūkiais ir skanduotėmis. Mergina prisipažįsta, kad pati būdama moksleivė, nieko nežinojo apie savo kaip vartotojos teises.

„Vartotojo teisės nėra svarbios, kol pats nesusiduri su konkrečiomis problemomis, kol neįsigyji kokios nors nekokybiškos prekės arba įsigyji internetu, bet jos negauni. Iki tol tau būna neįdomu. Bet kai susiduri su problemomis, tada pasidaro svarbu, iš kur gauti informaciją, kur kreiptis, ką daryti", - įsitikinusi teisę studijuojanti J. Jakaitė.

Studentė taip pat teigė mananti, kad apie vartotojų teises žmonėms turi būti pradedama kalbėti jau nuo 9-10 klasės, nes moksleiviai jau yra vartotojai, perka, turi savo išlaidų.

Kada galiu grąžinti kokybišką prekę?

Teisės aktai numato, kad pirkėjas turi teisę per 14 dienų nuo pardavimo dienos grąžinti kokybišką prekę, jei vartotojui nepatinka jos forma, dydis, spalva, modelis ar komplektiškumas. Be to, pardavėjui neturint pakeitimui tinkamos prekės, pirkėjas turi teisę atgauti sumokėtus pinigus.

Vartotojas gali pasinaudoti teise grąžinti kokybišką prekę, jeigu prekė nebuvo naudojama, nėra sugadinta ar praradusi prekinę išvaizdą. Prekės keičiamos ar grąžinamos tik pirkimo vietoje, pateikus raštišką prašymą ir originalus prekės pirkimo-pardavimo dokumentą. Pirkėjo reikalavimai negalioja kokybiškai kosmetikai, elektrotechnikos priemonėms, baldams ir kitoms į nekeičiamų daiktų sąrašą įtrauktoms prekėms.

Atviras pamokas Klaipėdos mokyklose organizavo Lietuvos vartotojų institutas, bendradarbiaudamas su Vakarų Lietuvos vartotojų federacija, Socialinės mokslų kolegijos Klaipėdos skyriumi ir Valstybine ne maisto produktų inspekcija.

Straipsnis ir atviros pamokos yra Lietuvos vartotojų instituto vykdomo projekto „Pilietiškumo skatinimas per atsakingą vartojimą" dalis, kurį finansuoja Europos socialinis fondas. Daugiau informacijos http://www.vartotojai.lt/pilietiskumas

Atgal 0

Rašyti komentarą

Įkelkite etiketę

Projektai

  

  

  

     

 

             ESAME NARIAI 

Apklausos

Kokiomis pardavimo skatinimo priemonėms dažniausiai naudojatės?

Balsuoti Archyvas

Nuorodos