Naujienos

2013 10 08

Už savus – už vietinį maistą!

„Jei nuoširdžiai nori palaikyti tuos, kurie dirba ir kuria arčiausiai tavęs, bus maloniau sveikintis su kaimynu, lengviau sulaukti šypsenos ir iš jo. Einant šiuo keliu bus lengviau kurti ir dirbti, vartojimas taps sąmoningesnis ir palankesnis mūsų ekonomikos augimui, tapsime atviresni ir įdomesni pasauliui", - įsitikinęs vietinę produkciją vartoti skatinančios iniciatyvos „Už savus" pradininkas Kristinas Taukačikas. Prieš šios naujos aplinkos puoselėjimą skatinančios iniciatyvos prisideda ir charizmatiškasis muzikantas Jurgis Didžiulis.

Kodėl pasirinkote būtent tokį pavadinimą savo iniciatyvai?
Pavadinimas „Už savus" labai aiškiai atspindi idėją palaikyti tuos, kurie dirba ir kuria arčiausiai mūsų. Jis nėra susijęs vien su tautiškumu, kaip kai kurie šūkiai, siūlantys rinktis lietuviškas prekes. Nėra labai lengva paaiškinti, kas yra lietuviška prekė. Pavyzdžiui, skaniausi yra karaimų kibinai, daugumoje Vilniaus restoranų, kur mėgstu lankytis, už baro dirba airiai, prancūzai ar ispanai. Jei nuoširdžiai nori palaikyti tuos, kurie dirba ir kuria arčiausiai tavęs, bus maloniau sveikintis su kaimynu, lengviau sulaukti šypsenos ir iš jo. Einant šiuo keliu bus lengviau kurti ir dirbti, vartojimas taps sąmoningesnis ir palankesnis mūsų ekonomikos augimui, tapsime atviresni ir įdomesni pasauliui.

Kaip rodo tyrimai, daugumai Lietuvos jaunimo atsakingas vartojimas nėra aktualus. Kaip būtų galima juos labiau sudominti?
Mūsų tyrimai ir patirtis sako priešingai. Dar 2010 metais drauge su rinkos tyrimų bendrove SIC atlikome tyrimą ir išsiaiškinome, jog dauguma Lietuvos gyventojų pirkdami kreipia dėmesį į prekių kilmę ir yra linkę mokėti daugiau už vietinę produkciją. Dar geresni rezultatai yra tarp aukštesnes nei vidutines pajamas gaunančių žmonių ir miestiečių. Žmonės taip pat sako, jog jiems trūksta informacijos. Tikrai žinome, kad siūlant prisidėti prie atsakingo vartojimo idėjos žmonės ją mielai palaiko. Šiemet su prekybos centru „Iki" surengėme eksperimentą, kurio metu trijuose prekybos centruose dalį prekių žymėjome „Už savus" atributika ir stebėjome pardavimo pokyčius. Įvairiose prekių grupėse jie siekė nuo 10 iki 50 proc., o tai didžiuliai skaičiai, rodantys, kad atsakingas vartojimas šiandien jau yra galinga jėga.

Kam ir kaip kilo idėja pradėti iniciatyvą „Už savus"?
Iniciatyva brendo ilgai, gal kelerius metus ją rengiamės pradėti kaip komunikacijos agentūros „Bosanova" socialinį projektą. Prie „Už savus" akcijų palaipsniui prisijungė keli draugai ir klientai, dar vėliau - akcijas viešoje erdvėje pastebėjusios įmonės ir organizacijos. Didelis postūmis įvyko tuomet, kai šiemet prie iniciatyvos prisijungė Jurgis Didžiulis. Jis įpūtė daug energijos, atsinešė šviežių idėjų, kurias palaipsniui įgyvendiname. Jis taip pat „Už savus" idėjai skyrė savo magistro darbą aukštojoje mokykloje „Baltic management institute" (BMI). Šis darbas, beje, buvo įvertintas kaip geriausias metų diplominis darbas. Reiks gerokai padirbėti, kol jo idėjas įgyvendinsime.

Kokių konkrečių rezultatų, pokyčių siekiate savo veikla?
Kiekviena akcija siekiame konkrečiai išmatuojamo rezultato, nebūtinai įspūdingo dydžio ar masto. Pvz., gegužės pabaigoje Vilniuje organizavome ūkininkų gėrybių ragavimo šventė. Ji buvo ne tik skani, bet ir vertinga - daugiau nei 400 žmonių atrado lietuviškas gėrybes. Šventės metu taip pat buvo dalinami lapeliai su ūkininkų kontaktais. Kitiems metams planuojame ilgalaikes „Už savus" akcijas, skatinančias rimtesnius pokyčius. Viena jų yra sąmoningą pirkimą skatinanti aplikacija išmaniajame telefone. Bandysime suteikti galimybę apskaičiuoti per kiek laiko žmogus arba šeima, perkantys vietinį maistą, sukuria naują darbo vietą. Perkant sąmoningai, tai galima padaryti pakankamai greitai.

Kaip būtų galima prisidėti prie jūsų iniciatyvos?
Prisidėti galima siūlant savo idėjas arba prisijungiant prie mūsų inicijuojamų akcijų. Jos būna skelbiamos svetainėje uzsavus.lt. Iniciatyva išskirtinė tuo, kad atskleidžia, kiek daug yra būdų, kaip palaikyti tuos, kurie yra arčiausiai jūsų - tam nebūtina vien pirkti, galima padėti geru žodžiu, patarimu, dalinantis idėjomis.

Akcijos „Už savus" iniciatorių Kristiną Taukačiką kalbino Tomas Taškauskas
Atgal 0

Rašyti komentarą