Naujienos

2014 03 13

Moksleiviai nežino, kur kreiptis kilus problemų dėl mobiliojo ryšio

Dauguma moksleivių nežinotų, kur tiksliai kreiptis, jei kiltų problemų dėl mobiliojo ryšio paslaugų sutarties sąlygų, klaidų sąskaitose arba mobilioje telefono gedimo, nepasibaigus garantiniam laikotarpiui, rodo moksleivių savo aplinkoje atliktų apklausų rezultatai. Apklausos buvo pristatytos Lietuvos vartotojų instituto organizuotuose edukaciniuose renginiuose moksleiviams, kurie vyko įvairiose Lietuvos mokyklose.


Kur kreiptis?

Naudodamiesi iš anksto pateiktu klausimynu, moksleiviai apklausė savo aplinkos žmones. Rezultatai nedžiugina - dauguma apklaustųjų apskritai nežino, kur kreiptis, arba painioja įvairias vartotojų teises ginančias institucijas, pvz., dėl nesąžiningų sutarčių sąlygų linksta kreiptis į Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybą.

Primename, kad iškilus bet kokiam klausimui vartotojai pirmiausiai turėtų kreiptis į savo mobilaus ryšio operatorius. Tik nepavykus išspręsti kilusių klausimų arba neradus abiems pusėms tinkamo sprendimo, žinokite, kad jūsų teises gina įvairios valstybinės institucijos:

• Jei nepasibaigus garantiniam laikotarpiui sugedo mobilaus telefono aparatas - reikia kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją.
• Jei susidūrėte su nesąžiningomis sutarčių sąlygomis - kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
• Jei turite skundų dėl ryšio kokybės ir sąskaitų tikslumo - reikėtų kreiptis į Ryšių reguliavimo tarnybą.
• Norėdami atsisakyti reklaminių skambučių arba žinučių, galite kreiptis į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją.

Atvirose pamokose dalyvavę moksleiviai taip pat analizavo ir kritiškai įvertino 3 mobilaus ryšio operatorių vaizdo reklamas, kuriose dalis paslaugų sąlygų sunkiai įskaitomomis raidėmis. Pagrindinė moksleivių išvada - mažesnėmis raidėmis įvardytas sąlygas verta persiskaityti, nes kitaip galima apsigauti ir nesužinoti, kam įsipareigoja vartotojas, įsigydamas vieną ar kitą mokėjimo planą arba mobilųjį telefoną už mažesnę kainą.

Būti atidžiam ir sąmoningam - vartotojo pareiga

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos specialistai, skaitę pranešimus apie nesąžiningas mobiliojo ryšio paslaugų sąlygas, numatančias daugiau įsipareigojimų vartotojui, nei paslaugos teikėjui, atkreipė moksleivių dėmesį į tai, kad sudarant mobiliojo ryšio paslaugų sutartį labai svarbu įvertinti ne tik į įkainius, bet ir papildomas arba sutarties nutraukimo sąlygas. Pavyzdžiui, vartotojams pravartu žinoti, kad įsigijus prie tinklo „pririštą" telefono aparatą ir visiškai už jį atsiskaičius, paslaugų teikėjas privalo nemokamai „atrišti" telefoną.

Advokatų kontoros „Borenius" advokatė Dina Adomavičiūtė pastebėjo, kad pagrindinės problemos nesikeičia jau kelerius metus. Pvz., mobiliojo ryšio operatoriai pakeičia tarifus prieš tai asmeniškai neįspėję vartotojo. Tokiu atveju vartotojas turi teisę atsisakyti paslaugų. Kitas pavyzdys - nustatomi per dideli delspinigiai už laiku neapmokėtą sąskaitą. Vartotojas turėtų žinoti, kad delspinigiai neturėtų viršyti 0,02 proc. Todėl advokatė skatino moksleivius susipažinti su savo teisėmis ir nebijoti jas ginti.

Didžiausio moksleivių entuziazmo sulaukė edukacinis žaidimas „Vartotojo teisių BINGO", kurį žaisdami renginių dalyviai galėjo pasikartoti ir įtvirtinti savo žinias apie mobiliojo ryšio vartotojų teises. Nors daugumai tai buvo naujas žaidimas, bet jis nepaliko abejingų, o vikriausi spėliotojai buvo apdovanoti atminimo dovanėlėmis.

Pasaulinės vartotojų teisių dienos proga Lietuvos vartotojų instituto organizuoti edukaciniai renginiai moksleiviams įvyko penkiose Lietuvos mokyklose - Ukmergės r. Taujėnų vidurinėje, Širvintų rajono Gelvonų vidurinėje, Ukmergės Antano Smetonos gimnazijoje, Ukmergės Senamiesčio pagrindinėje bei Trakų r. Aukštadvario vidurinėje. Moksleiviai supažindinti su mobiliojo ryšio vartotojų teisėmis, paskatinti ginti savo teises, informuoti, kur reikėtų kreiptis iškilus vienai ar kitai problemai.

Renginiai mokyklose yra Lietuvos vartotojų instituto vykdomo projekto „Pilietiškumo skatinimas per atsakingą vartojimą" dalis, kurį finansuoja Europos socialinis fondas. Daugiau informacijos: http://www.vartotojai.lt/pilietiskumas

sxc.hu nuotrauka

Atgal 0

Rašyti komentarą