Tyrimai

Sociologinis visuomenės nuomonės tyrimas dėl elektroninėje ir neelektroninėje erdvėje vykdomų asmens duomenų vagysčių bei pavogtų asmens duomenų panaudojimo nusikalstamais tikslais (2014 m.)

Lietuvos vartotojų institutas užsakė 2014 m. balanžio mėn. atliktą reprezentatyvų Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimą (sociologinę apklausą) (toliau tekste - tyrimas). Tyrimo tikslas - išsiaiškinti gyventojų nuomonę ir patirtį dėl elektroninėje ir neelektroninėje erdvėje vykdomų asmens duomenų vagysčių bei pavogtų asmens duomenų panaudojimą nusikalstamais tikslais. Tyrimo metu buvo apklausti 1005 respondentai iš įvairių Lietuvos regionų (65 atrankiniai taškai) nuo 18 iki 75 metų amžiaus.

Lietuvos vartotojų instituto atliktas reprezentatyvus tyrimas parodė, kad tapatybės vagystės suvokimas Lietuvoje gana menkas. Net 49 proc. apklaustųjų nežino, kas yra tapatybės vagystė: 40 proc. atsakė, kad tapatybės vagystė yra asmens veikimas prisistatant išgalvotu vardu ir pavarde (t. y. naudojant neegzistuojančio asmens duomenis), o 9 proc. apskritai nežino, kas tai yra.

Apklausos duomenimis, 19 proc. šalies gyventojų teko susidurti su tapatybės vagyste per paskutinius 12 mėnesių: 3 proc. susidūrė asmeniškai, 16 proc. girdėjo apie tokius atvejus draugu, artimųjų rate. Dažniausiai tapatybės vagystės atveju buvo paimtas greitasis kreditas (28 proc.), svetimu vardu pirktos prekės arba paslaugos (16 proc.), iš banko sąskaitos dingo pinigai (8 proc.).

Su visu tyrimu galima susipažinti svetainėje: http://www.vartotojai.lt/lt/tapatybe >Tyrimas

Atgal 0

Rašyti komentarą

Įkelkite etiketę

Projektai

  

  

     

 

             ESAME NARIAI 

Apklausos

Kokiomis pardavimo skatinimo priemonėms dažniausiai naudojatės?

Balsuoti Archyvas

Kokiomis pardavimo skatinimo priemonėms dažniausiai naudojatės?

Balsuoti Archyvas

Nuorodos