Naujienos

2014 07 28

Sąžininga prekyba pristatyta dviejų muzikos festivalių dalyviams

2014 m. liepos mėnesį dviejų muzikos festivalių dalyviams Lietuvos vartotojų instituto iniciatyva pristatyti Sąžiningos prekybos sistemos principai, geografija ir produktų įvairovė. Sąžiningos prekybos paviljone apsilankę žmonės sakė tikintys, kad šis judėjimas skatina vartotojų solidarumą su gamintojais ir prisideda prie teigiamų pokyčių besivystančiose šalyse.

Liepos 11-13 d. festivalyje „Varom!", kuris vyko Varėnoje, ir liepos 18-20 d. Anyksčiuose šurmuliavusiame „Velnio akmens" festivalyje veikęs Sąžiningos prekybos paviljonas sulaukė šimtų lankytojų. Publika buvo įvairi - pradedant jaunimu ir šeimomis, baigiant užsieniečiais. Vienas paviljone apsilankęs prancūzas net papasakojo, kaip jo mama dirbo Sąžiningos prekybos parduotuvėlėje Prancūzijoje, ir akcentavo, koks svarbus Sąžiningai prekybai yra vartotojų palaikymas.


Paviljono lankytojai galėjo pasiklausyti afrikietiškų būgnų koncerto, sudalyvauti FAIRTRADE sertifikuotų saldumynų ir kavos degustacijose ir smagioje fotosesijoje. Ypatingo dėmesio susilaukė akcija „Asmenukė su FAIRTRADE". Akcijos dalyviai savo išmaniuoju telefonu pasidarę nuotrauką su FAIRTRADE ženklu, uždėję hashtagą #fairtradeLT ir įkėlę nuotrauką į savo socialinį tinklą, gaudavo dovanų stilingus marškinėlius.

Kūrybinės užduotys skatino paviljono lankytojus pamąstyti, kokios Sąžiningos prekybos judėjimo idėjos jiems asmeniškai atrodo svarbiausios. Žmonės akcentavo sąžiningą atlygį už darbą, vaikų neišnaudojimą, aplinkos tausojimą, vartotojų bei gamintojų solidarumą arba apskritai didesnį žmogiškumą. „Argi mes ne viską darome dėl žmonių? Tai dar viena iniciatyva už žmones, lygias teises ir galimybę į orų atlyginimą. [...] Tai puiki proga tapti žmoniškesniam!" - rašo viena iš lankytojų.

Kokias įvairias emocijas sužadino apsilankymas Sąžiningos prekybos paviljone, galima spręsti iš pačių lankytojų kurtų ketureilių, pvz.:

***
Keisti pasaulį - sunki užduotis!
Sąžininga prekyba - tai išeitis.
Geresnis pasaulis -
Šviesi ateitis.

Kai kas apie Sąžiningą prekybą mąstė muzikinėmis asociacijomis:

***
FAIRTRADE yra gerai
FAIRTRADE yra labai gerai
FAIRTRADE yra rock‘n‘roll
FAIRTRADE yra punkrock

Sąžiningos prekybos paviljone taip pat vyko įvairios kitos pramogos ir atrakcijos, pvz., žinių testas arba FAIRTRADE atminties žaidimas (atversti po dvi vienodas skirtingų produktų korteles). Visų veiklų tikslas buvo vienas - supažindinti festivalių dalyvius su Sąžiningos prekybos judėjimu, kuris Lietuvoje yra labai mažai žinomas.

Visi užduotis atlikę paviljono lankytojai galėjo džiaugtis nemokamais marškinėliais ir drobiniais maišeliais iš sertifikuotos Sąžiningos prekybos medvilnės, ant kurių puikuojasi šūkis „Einame medžioti FAIRTRADE". Šūkio idėja - sąmoningi ir atsakingi vartotojai, norintys rinktis sąžiningai užaugintus ir pagamintus produktus, turėtų ieškoti ir reikalauti prekių su Sąžiningos prekybos ženklais.

Festivaliai baigėsi ir metas grįžti į kasdienybę. Bet norisi pasidalinti lūkesčiu, kurį išsakė vienas iš mūsų paviljono lankytojų: „Aš tikiuosi, kad Sąžininga prekyba pasieks kiekvieną kraštą ir kad vieną dieną aš, pirkdamas bet kokią prekę, žinosiu, kad viskas buvo atlikta sąžiningai ir neišnaudojant žmonių".

Atgal 0