Informuotumo apie teisę kreiptis į teismus didinimas
Informuotumo apie teisę kreiptis į teismus didinimas

Naujienos

2013 02 28

Lietuvos vartotojams – išsami informacija apie piniginius ginčus su kitų ES valstybių prekybininkais

Nors Europos mokėjimo įsakymu ir Europos ieškinių dėl nedidelių sumų reglamentais nustatytos procedūros sudaro galimybes vartotojams paprasčiau, greičiau bei pigiau išspręsti piniginius ginčus su pardavėjais ar paslaugos teikėjais kitose Europos Sąjungos valstybėse, dauguma lietuvių apie jas nieko nežino. „Lietuvos vartotojų instituto“ išleistame DVD leidinyje pateikiama procedūras pristatantis pranešimas, informacinė brošiūra ir du vaidybiniai filmai. >>>

2013 02 28

Kaip susigrąžinti pinigus iš pardavėjų užsienyje?

2013 m. vasario 22 d., penktadienį, Vilniuje įvyko konferencija „Europos mokėjimo įsakymas ir Europos ieškinių dėl nedidelių sumų nagrinėjimo procedūros: ar apsaugoti vartotojai?“, kurioje buvo aptartos vartotojų galimybės ginti savo teises iškilus bėdų su kitose ES valstybėse įsigytomis prekėmis ar paslaugomis, tarptautinių teisinių procedūrų įgyvendinimo specifika ir iššūkiai. >>>

2013 02 25

Nesėkmingas pirkinys kitoje ES valstybėje: ką daryti?

Kaip savo teises gali ginti vartotojas, kuriam nepristatoma kitoje Europos Sąjungos valstybėje pirkta prekė arba kurio netenkina kelionių organizatoriaus suteiktų paslaugų kokybė? Atsakymus į šiuos ir kitus su prekių ir paslaugų įsigijimu kitose ES valstybėse susijusius klausimus padės rasti „Lietuvos vartotojų instituto“ parengta brošiūra. >>>

2013 02 20

Tarptautiniai ginčai Europos Sąjungoje: ar apsaugoti vartotojai?

2013 m. vasario 22 d., penktadienį, Vilniuje įvyks konferencija „Europos mokėjimo įsakymas ir Europos ieškinių dėl nedidelių sumų nagrinėjimo procedūros: ar apsaugoti vartotojai?“ „Lietuvos vartotojų instituto“ organizuojamoje konferencijoje bus aptartos vartotojų galimybės ginti savo teises kitose Europos Sąjungos valstybėse, iškilus bėdų su užsienyje įsigytomis prekėmis ar paslaugomis, tarptautinių teisinių procedūrų įgyvendinimo specifika ir iššūkiai. >>>

2013 01 25

Nedideles sumas atgauti nesudėtinga

Gindami savo teises, pažeistas kitose Europos Sąjungos valstybėse, vartotojai gali elgtis įvairiai: kilusį ginčą spręsti derybomis, kreiptis pagalbos į jų teises ginančias organizacijas arba teismą. „Lietuvos vartotojų instituto“ sukurtas filmas pristato vieną patogiausių teisminio ginčo galimybių – Europos ieškinių dėl nedidelių sumų nagrinėjimo procedūrą. >>>

2013 01 22

Europos mokėjimo įsakymas – neginčijamos žalos atlyginimui

Nors Europos mokėjimo įsakymo procedūra pradėjo veikti dar 2008 m. pabaigoje, dėl žinių trūkumo lietuviai retai naudojasi galimybe susigrąžinti pinigus už nekokybiškas ar nepristatytas prekes ir nesuteiktas ar nekokybiškas paslaugas, pirktas kitoje Europos Sąjungos valstybėje. „Lietuvos vartotojų instituto“ sukurtas filmas pristato, kaip vartotojai gali pasinaudoti Europos mokėjimo įsakymo procedūra. 2008 m. gruodžio 12 d. visose Europos Sąjungos valstybėse, išskyrus Daniją, įsigaliojo Europos mokėjimo įsakymo procedūra, kuri vartotojams sudaro galimybę paprasčiau, greičiau bei pigiau išspręsti piniginius ginčus su pardavėjais ar paslaugų teikėjais iš kitų ES valstybių. Vis dėlto tyrimai rodo, kad dėl žinių trūkumo ir pasitikėjimo procedūromis stokos Lietuvos vartotojai retai naudojasi šia galimybe. >>>

2012 10 22

Seminaras apie Europos mokėjimo įsakymo ir Europos ieškinių dėl nedidelių sumų nagrinėjimo procedūras

Lietuvos vartotojų institutas 2012 m. spalio 23 d. 10 val. viešbutyje Comfort Hotel LT organizuoja seminarą tema „Europos mokėjimo įsakymo ir Europos ieškinių dėl nedidelių sumų nagrinėjimo procedūros vartotojų teisių apsaugos kontekste„. >>>

2012 06 07

Vartotojai vangiai naudojasi procedūromis sudarančiomis galimybes susigrąžinti pinigus iš pardavėjų užsienyje

Lietuvos vartotojų instituto kartu su Bulgarijos nacionaline vartotojų asociacija „Aktyvūs vartotojai“ atliktas tyrimas parodė, kad vartotojai retai kreipiasi į teismą, norėdami susigrąžinti pinigus už kitoje ES valstybėje įsigytą nekokybišką prekę ar paslaugą arba elektroninėje parduotuvėje užsakytą bei apmokėtą, bet nepristatytą pirkinį. Didžioji dalis vartotojų yra įsitikinę, kad problemos, su kuriomis jie susiduria bandydami kreiptis į teismą jų valstybėje, padidėtų kelis kartus, jei jiems tektų ieškoti teisingumo užsienio valstybėje. Didžiausios įvardijamos kliūtys - žinių trūkumas, pasitikėjimo procedūromis stoka, kalbos barjeras, procedūrų kainos. >>>