Straipsniai

2016 01 31

Sąžiningas mokėjimas ir labai vertingi centai

Klientai džiaugiasi, kai kavos kainos sumažėja, tačiau tai gali reikšti sunkumus ir prarastas pajamas kavos augintojams. 2001m. rugpjūčio 14-ąją, buvo pranešta apie arabika kavos kainos nukritimą iki 35,33 centų už kilogramą kavos. Iki vidurdienio kaina sumažėjo dar iki 35,11 centų. Susirūpinę dėl krintančių kainų ir oro sąlygų, Brazilijos kavos augintojai norėjo parduoti kuo daugiau kavos. Deja, pirkėjai mažai domėjosi praėjusių metų derliumi. 8% Brazilijos praėjusių metų derliaus liko neparduoti. >>>

2016 01 29

Sąžiningos prekybos poveikis: ką mes iš tikrųjų perkame?

Rachelė Mhabuka, arbatos plantacijų darbininkė Kibenoje (Tanzanija), apibūdina, kaip jos vaikai dabar gali lankyti mokyklą, nes Lihogosa pradinė mokykla buvo pastatytas iš Sąžiningos prekybos priemokos lėšų. Maždaug 170 vaikų mokosi mokykloje. Kol nebuvo mokyklos, vaikai į pamokas turėjo eiti 10 km. >>>

2016 01 26

Mes palaikome sąžiningą, o ne vien laisvą prekybą

Laisvoji rinka, ekonomikos augimas ir prekybos liberalizavimas yra šiuolaikinės plėtros pagrindas. To mus mokė mokykloje ir tai teigia valdžia. Tačiau vis dažniau pasigirsta nuomonių, kad galėtume skatinti gerovę, ne vystant laisvą rinką, o įgyvendinant sąžiningos prekybos principus, kurie, be kita ko, ragina pašalinti priverstinį ir vaikų darbą, taikyti aplinkosauginius reikalavimus ir sąžiningai mokėti už atliktus darbus. Stebina tai, kad tokios nuostatos yra išreiškiamos ne tik socialistų ir žaliųjų, bet ir konservatorių. >>>

2016 01 25

Reiktų kovoti su pernelyg dideliu pertekliumi, o ne skurdu

2015 m. Jungtinės Tautos (JT) priėmė naują Darnaus vystymosi darbotvarkę. Pirmasis iš tikslų numato siekį, kad niekur neliktų visų formų skurdo. Skurdo eliminacija buvo svarstoma jau seniai ir buvo daug padaryta, siekiant padėti išgyventi neturtingiausiems pasaulio žmonėms. Parama yra renkama, pagalbos paketai yra pristatomi. >>>

2016 01 24

Sąžininga prekyba: kritika ir galimybės

Sąžiningos prekybos idėja yra patraukli ir nusipelno paramos. Mes iš esmės sutinkame, kad tinkamas atlyginimas turėtų būti mokamas trečiojo pasaulio šalių gamintojams, susiduriantiems su skurdu dabartinės rinkos ekonomikos ir pasaulinės prekybos sąlygomis, kurios, savo ruožtu, skatina pagrindinių žmogaus teisių pažeidimus žemės ūkio ir kituose gamybos sektoriuose. >>>

2016 01 07

Vaikų darbas: kultūra ar neviltis?

Nesvarbu, ar vaikų darbas naudojamas dėl kultūrinių ar ekonominių priežasčių, su juo galima kovoti tik tuomet, kai sąmoningas vartojimas ir teisės aktai veikia kartu. Vaikų darbas yra klaidingai laikomas tik vaiko atliktu darbu. Vaikų išnaudojimas tai darbas, kurį vaikai verčiami daryti vietoj to, kad lankytų mokyklą arba žaistų, ir kuris leidžia gamintojams išlaikyti mažas kainas. Tai yra draudžiama ir kiekvienas iš mūsų turėtume pasmerkti vaikų darbą ir kovoti prieš jį. >>>

2016 01 04

Sąžiningos prekybos nauda kavos augintojams

Manoma, kad smulkieji ūkininkai, gaminantys Sąžiningos prekybos realizavimo rinkom, gauna naudą dėl geresnių kainų ir stabilios pardavimo rinkos. Tačiau skirtingi tyrimai teikia prieštaringus rezultatus. >>>

2015 12 22

Kodėl Sąžininga prekyba gali ir nebūti „stebuklų lazdele“ ūkininkams?

Kartais Sąžininga prekyba yra kaltinama, kad nėra pakankamai efektyvi ir veiksminga, sprendžiant finansines Pietų pusrutulio ūkininkų problemas. Tačiau labai svarbu, kad visą situaciją matytume viename paveiksle. B. R. Wilson (2010 m.) tyrinėjo Nikaragvos atvejį – kavos augintojų iš vieno šios šalies regiono situaciją. >>>

2015 10 21

Sąžininga prekyba – būdas padėti besivystančioms šalims

Priverstinis darbas, vaikų ir moterų išnaudojimas, aplinkos niokojimas, darbas 10 – 12 valandų per parą ir vis tiek persekiojantis nepriteklius, vandens ir maisto trūkumas, neprieinama medicininė priežiūra, svajonės apie mokyklą ir produktai esantys ant mūsų stalo - kava, kakava, bananai, cukranendrių cukrus, šokoladas. Ar kada pagalvojote, kaip visa tai susiję? Ar žinome, kas juos užaugino, pagamino, ar darbininkams buvo sumokėta už jų darbą? >>>

2015 07 28

Medvilnė ir Sąžininga prekyba

Pastaraisiais metais daugėja socialiniais ir darnumo klausimais informuotų vartotojų. Jiems svarbu, kur rūbas buvo pagamintas, ar darbuotojai ir augintojai visoje tiekimo grandinėje gavo teisingą apmokėjimą, ar darbo sąlygos buvo tinkamos, ar buvo laikomasi aplinkosaugos standartų. Šiuos ir kitus klausimus vis dažniau ir dažniau kelia socialiniais ir aplinkos apsaugos klausimais besidominčios nevyriausybinės organizacijos bei vartotojai. >>>

2015 06 15

Ar Sąžininga prekyba yra „skanesnė“?

Daugelis vartotojų rinkdamiesi produktus apsvarsto etiškumo klausimus. Ir etiketės čia vaidina labai svarbų vaidmenį. Pavyzdžiui, vynas laikomas skanesniu, jei jis brangesnis ar paženklintas vienu žinomiausių ženklų. >>>

2015 06 12

Kokia sertifikavimo sistema būtų patikima ir patraukli?

Kokia turėtų būti sertifikavimo sistema, kad būtų užtikrintos vienodos sąlygos ir pakankamas pragyvenimas ūkininkams ir, tuo pačiu metu, sistema būtų patikima ir patraukli vartotojams? >>>

2015 05 25

Aprangos ženklinimo sistemos

Mada visada siejosi su saviraiška. Tačiau dabar susiduriame su nauju reiškiniu – stiliaus globalizacija, kuri vyksta per gamintojų vardus ir ženklus. >>>

2015 03 02

Sąžiningos prekybos ženklų įvairovė

Pastaruoju metu vartotojai vis daugiau sužino apie įvairias ekologinio ženklinimo sistemas. Ekologiniai ženklai užtikrina, kad buvo laikomasi tam tikrų principų produkto gamybos ir platinimo metu, t.y. produktas buvo pagamintas ekologiškai, nenaudojant cheminių medžiagų ar nenaikinant natūralių buveinių. Panašaus tipo ženklinimo sistemos, vadinamos Sąžiningos prekybos ženklais, yra orientuotos ne tik į aplinkos, bet ir socialinius bei ekonominius aspektus visoje produkto tiekimo grandinėje. >>>

2015 02 04

Ar kitų žmonių nuomonė svarbi renkantis Sąžiningos prekybos produktus?

Tyrimai rodo, kad vartotojai yra pasiryžę mokėti daugiau už Sąžiningos prekybos produktus netgi žinodami, kad tai altruistinis gamintojų palaikymas, o ne konkreti nauda pačiam vartotojui tiesiogiai. >>>

2015 01 05

Ar vartotojai linkę pasirinkti ir mokėti už Sąžiningos prekybos produktus?

Vartotojų sąmoningumas vis auga ir vis daugiau dėmesio skiriama aplinkosauginiams ir socialiniams maisto produkcijos ir tiekimo aspektams. Tam, kad vartotojai būtų informuoti apie jų vartojamo maisto produktų pridėtinę vertę (socialiniu ir aplinkosauginiu aspektu), dažniausiai naudojami įvairūs ženklai (etiketės). Vien ženklas negarantuoja sąmoningo pasirinkimo, labai svarbu, kad vartotojas žinotų, kas „slepiasi“ už vieno ar kito ženklo, ir teisingai suprastų ženklo teikiamą informaciją. >>>

2014 12 19

Iniciatyva – FAIRTRADE tiekimo programos

Sąžiningos prekybos ženklinimo organizacija (angl. Fairtrade International) norėdama dar labiau paskatini Sąžiningos gamybos produktus 2014 m. pristatė naują iniciatyvą – FAIRTRADE Tiekimo programas (angl. Fairtrade Sourcing Programs). >>>