Apie iniciatyvą

Mūsų iniciatyva – jūsų iniciatyva

Kalnai maisto, skirto žmonėms vartoti, vartotojų valia atsiduria sąvartyne. Europos Sąjungoje daugiausia maisto išmetama namų ūkiuose - daugiau nei restoranuose ar prekybos tinkluose.

Taigi vartotojų valia situacija galėtų pasikeisti iš esmės. 

Esame įsitikinę, kad vartotojams labai svarbus teigiamas paskatinimas. Ne veltui mūsų iniciatyva pavadinta „Linkėjimai, maistas". Linkėjimai ir patarimai, o ne grasinimai ir įspėjimai yra mūsų pasirinktas kelias. 

Globali perspektyva

Įvairiose šios iniciatyvos veiklose siekiame atskleisti mūsų kasdienių pasirinkimų sąsają su procesais, veikiančiais kitų pasaulio gyventojų padėtį, pavyzdžiui: kaip maisto švaistymas pas mus veikia apsirūpinimo maistu situaciją mažų pajamų šalyse?

Šis projektas – Europos Komisijos programos DEAR (Development Education and Awareness Raising) dalis. Programa DEAR skirta remti projektus, kuriais siekiama didinti Europos Sąjungos visuomenės supratimą apie pasaulinės reikšmės vystymosi problemas: socialines, ekonomines, aplinkosaugines.

Įkvėpimas

Šiai iniciatyvai mus įkvėpė tvirtas tikėjimas, kad vartotojai - mes ir jūs - yra jėga: visi galime dalintis patirtimi vieni su kitais, įkvėpti vieni kitus ir drauge keistis.

Iniciatyvos pečiai

Iniciatyva „Linkėjimai, maistas" subūrė bendraminčius net 6 šalyse: 

  • Bulgarijoje
  • Estijoje
  • Kroatijoje
  • Latvijoje
  • Lietuvoje 
  • Rumunijoje 

Mūsų tikslai

Užsimojome suteikti įrankių ir žinių, kurios padėtų namų ūkių gyventojams (vartotojams) tinkamai įvertinti savo maisto poreikius, jo įsigyti lygiai tiek, kiek reikia, racionaliai jį suvartoti, kad kuo mažiau maisto atsidurtų šiukšliadėžėje.

Maisto švaistymo masto mažėjimas didesnio pajamų lygio šalyse naudingas mažesnio pajamų lygio šalims. Sumažinus maisto švaistymą, daugiau maisto pasiektų alkstančius. Daugiau išteklių liktų bado problemai spręsti. Maistui užauginti ir pagaminti reikia daugybės išteklių, taigi mažinti maisto švaistymą reiškia tausoti ribotus Planetos išteklius. 

Su kuo bendraujame

  • Namų ūkiai – mūsų mylimiausia tikslinė grupė. Daugiau nei pusę viso iššvaistomo maisto ES sudaro namų ūkių gyventojų išmestas maistas.
  • Eurobarometro tyrimų duomenimis, maistas dažniau švaistomas 15-24 metų amžiaus grupėje. Todėl savo žinutėmis labai norime pasiekti kuo daugiau jaunimo.
  • Švietimo specialistai – kas, jei ne jie gali padėti pasiekti dvi pirmąsias tikslines grupes? Šią grupę daugiausia sudaro formaliojo švietimo srityje dirbantys mokytojai, taip pat neformaliojo švietimo srities specialistai.