Ar kitų žmonių nuomonė svarbi renkantis Sąžiningos prekybos produktus?

2015 02 04

Tyrimai rodo, kad vartotojai yra pasiryžę mokėti daugiau už Sąžiningos prekybos produktus netgi žinodami, kad tai altruistinis gamintojų palaikymas, o ne konkreti nauda pačiam vartotojui tiesiogiai. Tačiau tai leidžia daryti ir prielaidas, kad socialiai atsakingų produktų pasirinkimas gali būti paveiktas aplinkinių žmonių ir potencialios nuomonės apie mus. 
Japonijos mokslininkai (Kimura ir kt. 2012) analizavo kaip skiriasi vartotojų pasirinkimo įpročiai kai juos stebi kiti žmonės ir kai jie tai daro nestebimi kitų. Mokslininkai šiomis sąlygomis be kitų svarbių faktorių (kaina, gamintojas) stebėjo ir Sąžiningos prekybos produktų (šokolado) pasirinkimą. Tyrimas atskleidė, kad vartotojai stebėjimo sąlygomis dažniau rinktųsi sąžiningos prekybos šokoladą nei tie, kurie pasirikimus darė anonimiškai. Pirmuoju atveju Sąžiningos prekybos šokoladą ketino pirkti 20,7 % respondentų, antruoju 13,3 % ir šis skirtumas buvo statistiškai reikšmingas. Taigi galima teikti, kad ne tik vidinės nuostatos, bet ir išoriniai faktoriai – reputacija – turėjo šiam pasirinkimui įtakos. 
 
Pagal:
Kimura A., Mukawa N., Yamamoto M., Masuda T., Yuasa M., Goto Sh., Oka T., Wada Y. 2012. The influence of reputational concerns on purchase intention of fair-trade foods among young Japanese adults. Food Quality and Preference, 26, p. 204–210