Didžiausias dėmesys leidinyje yra skiriamas gaminių ir paslaugų saugai. Čia yra aptariama konkrečių ne maisto gaminių sauga (baldai, kosmetika, avalynė, žaislai, chemijos bei statybos produktai), o taip pat maisto sauga (geriamasis vanduo, mėsa, pienas, žuvis ir jų produktai), atsakomybė už nesaugių gaminių pateikimą į rinką, vartotojui padarytos žalos atlyginimas. Šiuo metu Lietuvoje ir visose ES šalyse narėse įgyvendintas principas – už produktų saugą tiesiogiai yra atsakingas gamintojas ar platintojas. Dideliu pasiekimu laikoma tai, jog nesaugiu gaminiu padarius vartotojui žalą, jis neprivalo įrodinėti gamintojo (ar platintojo) kaltės. Nukentėjusiam užtenka įrodyti žalą, prekės nekokybiškumą (nesaugumą) ir priežastinį ryšį tarp jų.
Lietuvos vartotojai šiame leidinyje gali susipažinti su CE ženklo, aplinkosauginių ženklų (Europos Sąjungos gėlės, Vandens lelijos, Mėlynojo angelo ir kt.) naudojimu. Tiek vartotojams, tiek verslininkams bus įdomu sužinoti, kad Lietuvai tapus ES nare, ji prisijungė prie bendros ES informacinės sistemos, kurioje yra kaupiama informacija apie nesaugius maisto ir ne maisto produktus. Lietuva, kaip ir kitos ES narės teikia informaciją į šią duomenų bazę apie rinkoje nustatytus nesaugius gaminius.
Knygoje nagrinėjamos vartotojams ypač aktualios temos: nesąžiningos sąlygos vartojimo sutartyse, daiktų kokybės garantijos, daiktų keitimas ir grąžinimas. Skyriuose skaitytojai supažindinami su vartotojų bei gamintojų ir platintojų pareigomis ir teisėmis. Aptariamos dažniausiai iškylančios problemos, nurodoma kur ir kaip vartotojas gali kreiptis jei nukentėjo dėl nesaugių gaminių, paslaugų ar dėl nesąžiningų sąlygų vartojimo sutartyse.
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.