Pirkimas Europos Sąjungoje

2010 08 13

Kelionės į Vokietiją metu Lauryna nusipirko naują vaizdo kamerą. Tačiau kai moteris norėjo šia kamera nufilmuoti sūnaus gimtadienį, ji neveikė. Lauryna nežinojo, ką jai daryti, ir ar iš viso ji gali ką nors padaryti? Ar ji turi grįžti į Vokietiją, kad išspręstų šią problemą?

Kokias teises Jūs turite apsipirkdami kitose Europos Sąjungos šalyse?
Pirkdami Europos Sąjungoje, Norvegijoje ar Islandijoje turite vienodas teises. Kitų valstybių įstatymai gali suteikti Jums ir aukštesnį apsaugos lygį, tačiau Jūs visada galite tikėtis tokių pačių pagrindinių teisių.

Kokias teises Jūs turite, įsigijus nekokybišką produktą kitoje ES šalyje?
Visoje Europos Sąjungoje galioja 2 metų garantija. Tai reiškia, kad Jūs turite teisę:

  • reikalauti nemokamai suremontuoti ar pakeisti nekokybišką prekę;
  • jei tai neįmanoma, galite reikalauti sumažinti kainą ar grąžinti sumokėtus pinigus.

Perkant ES valstybėse svarbu atkreipti dėmesį

  • Keliaujant po Europos Sąjungos šalis vežamų prekių kiekis nėra ribojamas, jeigu jos skirtos asmeniniam naudojimui, o ne pardavimui;
  • Grįžus namo Jums nereikia dar kartą mokėti PVM, muito ar kitų mokesčių;
  • Išsiaiškinkite, ar įsigyta prekė veiks Lietuvoje. Tai ypač svarbu perkant elektros prekes, nes standartai ir sistemos įvairiose šalyse gali skirtis;
  • Išsiaiškinkite, ar perkamoms prekėms, pavyzdžiui, elektros prietaisams, yra taikomas garantinis aptarnavimas Jūsų šalyje. Pavyzdžiui, pirkdami kompiuterį patikrinkite, ar veikia pagalbos telefonu linija ir ar yra naudojimosi instrukcija lietuvių kalba.

Atkreipkite dėmesį. Visuomet išsaugokite pirkimo čekius ar kitus dokumentus, patvirtinančius pirkimą.

Ką daryti, jei kyla problemų?

  • Pirmiausiai kreipkitės į pardavėją (ar jo atstovą Lietuvoje, jei toks yra) siekdami išspręsti ginčą;
  • Jei tai padaryti Jums sudėtinga, pavyzdžiui, jei nemokate užsienio kalbos, kreipkitės į Europos vartotojų centrą.

Europos vartotojų centrai gali Jums padėti
Europos vartotojų centrai veikia visose ES šalyse, taip pat Norvegijoje bei Islandijoje. Tai specialios įstaigos, kurios padeda išspręsti problemas, susijusias su pirkimu užsienyje. Lietuvoje taip pat veikia Europos vartotojų centras http://www.ecc.lt/.

Kokią pagalbą Europos vartotojų centras gali suteikti?

  • Prieš rašant skundą pardavėjui, Centras gali Jums patarti, supažindinti su Jūsų teisėmis konkrečioje šalyje;
  • Jei Jūs ir pardavėjas nesusitariate, Centras gali padėti išspręsti ginčą. Tokiu atveju Centras persiunčia Jūsų skundą tos valstybės, kurioje įsigijote prekę, Europos vartotojų centrui, kuris siekia padėti išspręsti Jūsų problemą.
SVARBU ŽINOTI!
  •  Jūs turite tokias pačias ar labai panašias vartotojo teises visose ES valstybėse.
  • 2 metus nuo prekės įsigijimo Jūs turite teisę pateikti skundą dėl nekokybiškos prekės.
  • Iškilus problemoms dėl įsigytų produktų, pirmiausia kreipkitės į pardavėją.
  • Jei kilo problemų dėl prekių pirktų užsienyje, pagalbos kreipkitės į Europos vartotojų centrą Lietuvoje.

Europos vartotojų centras
Tel. (8-5) 2650368
E. paštas info@ecc.lt
http://www.ecc.lt/

Kur kreiptis, jei Jūsų kaip vartotojo teisės buvo pažeistos?
Į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, telefonas (8-5) 262 67 60, http://www.vartotojoteises.lt/

Nevyriausybinės organizacijos, galinčios padėti:
Lietuvos vartotojų institutas, https://www.vartotojai.lt/ 
Nacionalinė Lietuvos vartotojų federacija, www.vartotojuteises.lt

Daugiau informacijos apie savo teises Europos Sąjungoje rasite http://www.ecc.lt/