Tyrimu TV reklama ir vaikai buvo siekiama ištirti maisto, ne maisto prekių bei paslaugų TV reklamą, kuri yra nukreipta į vaikus ar/ir joje panaudojami vaikai, jos turinį, transliavimo dažnumą, pateikti išvadas bei atitinkamas rekomendacijas. Prieš pradedant tyrimą buvo parengta speciali metodika, kurioje aptartas tyrimo objektas, uždaviniai, pagrindinės sąvokos, reklamos stebėjimas, parengta speciali instrukcija stebėtojams. Reklama buvo stebima ir analizuojama 5 mėnesius, t.y. nuo 2006 06 01 – 2006 11 31. Tyrimo metu buvo išanalizuota apie 5000 įvairių reklamų, dirbo 16 stebėtojų. Reklama buvo stebima nuo 6.00 iki 23.00 val. Tyrimas apėmė reklamą transliuojamą per LRT, LNK ir TV3.
Tyrimas parodė, kad prekių ir paslaugų reklamos nukreiptos į vaikus vidutiniškai sudaro 17 proc., o reklamos, kuriose panaudojami vaikai – 9 proc. TV reklamoje nukreiptoje į vaikus dominuoja šie maisto produktai: šokoladiniai saldainiai, karamelė, batonėliai sudaro 32 proc., pusryčių dribsniai – 11 proc., sausainiai 10 proc., sultys 10 proc., kramtomoji guma – 9 proc. visų vaikams skirtų reklamų. Atkreiptinas dėmesys, kad tai dažniausiai produktai netinkantys sveikai mitybai, turintys daug cukraus, druskos, kitų nepageidaujamų sveikatai medžiagų. Reklamuojant kai kuriuos įprastinius maisto produktus buvo pabrėžiamos gydomosios, turinčios teigiamą poveikį sveikatai savybės. Taip pat buvo teigiama, jog šokoladiniuose batonėliuose yra labai daug pieno. Prekybos centruose minėti batonėliai buvo padedami ne šokoladui (saldumynams) skirtose lentynose, o šalia – pieno. TV reklamoje nukreiptoje į vaikus dominuoja šie ne maisto produktai: asmens higienos prekės (32 proc.) , avalynė (22 proc.), žaislai (11 proc.) ir kita.
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.