Lietuvos vartotojų institutas 2007 m. Ūkio ministerijos užsakymu atliko taikomąjį mokslinį tyrimą „Pardavimų skatinimo būklės analizė ir rekomendacijos dėl pardavimų skatinimo teisinio reglamentavimo tikslingumo”.
Šios studijos tikslas – išanalizuoti pardavimo skatinimo būklę ir nustatyti teisinio reglamentavimo tobulinimo poreikį. Rengiant studiją, buvo išnagrinėtas pardavimo skatinimo Jungtinėje Karalystėje, Danijoje, Švedijoje, Prancūzijoje, Latvijoje, Airijoje ir Lietuvoje teisinis reglamentavimas ir savireguliacijos dokumentai bei atlikti du sociologiniai tyrimai – reprezentatyvios Lietuvos gyventojų ir įmonių apklausos apie pardavimo skatinimo priemones, jų naudojimą, pasitikėjimą jomis. Vieningo pardavimo skatinimo teisinio reglamentavimo nebuvimas Europos Sąjungoje, reglamentavimo stoka Lietuvoje, sociologiniais tyrimais nustatytas vartotojų nepasitikėjimas pardavimo skatinimo priemonėmis bei tai, kad tiekėjai naudodami pardavimo skatinimo priemones susiduria su didžiųjų prekybos įmonių piktnaudžiavimu rinkos galia bei nesąžiningais veiksmais, kelia išsamesnio pardavimo skatinimo priemonių reglamentavimo poreikį. Atsižvelgiant į tai, kad bandymai teisiškai sureguliuoti gamintojų ir didžiųjų prekybos tinklų santykius netolimoje praeityje rezultatų nedavė, o taip pat į studijoje pateiktą kitų šalių praktiką, siūloma problemą spręsti gamintojų (tiekėjų) ir prekybos įmonių santykių savireguliavimo pagrindu. Kalbant apie verslas – vartotojui santykius, siūloma LR Civiliniame kodekse apibrėžti pardavimo skatinimo priemonių sąvoką, konkrečias pardavimo skatinimo priemones bei įtvirtinti informacijos apie jas pateikimo reikalavimus.
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.