LVI naujienos

2005 07 26

Elektroninės parduotuvės ignoruoja vartotojų teises

80 proc. elektroninių parduotuvių ignoruoja vartotojų teisę grąžinti prekes, nepateikdamos apie tai informacijos - tokius rezultatus parodė Lietuvos vartotojų instituto šių metų birželio pabaigoje atliktas 30 elektroninių parduotuvių, kurių interneto adresai baigiasi lt., tyrimas. Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.367 straipsnis nustato, jog vartotojas, nusipirkęs prekę internetu, per 7 darbo dienas nuo pristatymo, turi teisę jos atsisakyti, nenurodydamas priežasties. Pardavėjai apie šias vartotojų teises privalo informuoti iš anksto, t.y. pateikti informaciją internete. Vartotojų teisė grąžinti prekes yra grindžiama tuo, jog internete prekė gali atrodyti kitaip, negu realiai. Sociologiniai tyrimai (Eurobarometras 60) parodė, jog net 95 proc. perkančiųjų internete senųjų ES valstybių vartotojų yra įsitikinę tokios teisės svarbumu.
Šis tyrimas atskleidė, kaip elektroninės parduotuvės pateikia ir kitą teisės aktuose nustatytą informaciją vartotojams: telefono numerį bei elektroninį paštą pasiteiravimui atitinkamai pateikė 76 proc. ir 84 proc. parduotuvių, įmonės kodą - 53 proc., PVM mokėtojo kodą - 36 proc., o tuo tarpu įmonės pavadinimą, adresą pateikė virš 90 proc. elektroninių parduotuvių. Informaciją apie asmens duomenų tvarkymą pateikė 49 proc. elektroninių parduotuvių.
Remiantis Statistikos departamento duomenimis, 2003 m. elektroninėse parduotuvėse pirko 3 proc. besinaudojančių internetu Lietuvos gyventojų, o 2004 - 2 proc. besinaudojančių internetu gyventojų. Pagrindinės priežastys, dėl kurių Lietuvos vartotojai neperka elektroninėse parduotuvėse yra nurodomos šios: nebuvo reikalo, parduotuvėje patogiau, kadangi galima apžiūrėti daiktus tiesiogiai, nesaugu mokėti, nepasitikiu. Tokias pačias arba panašias priežastis pagal Eurobarometro 60 tyrimus įvardija ir senųjų ES valstybių vartotojai. Kadangi senosiose ES valstybėse daugiau perkama internetu, vartotojai kelia ir kitas problemas - prekių pristatymą bei pinigų grąžinimą, jeigu vartotojas nusprendžia nutraukti sutartį (atsisakyti prekės po jos pristatymo arba dėl kitų priežasčių). 36 proc. senųjų ES valstybių vartotojų yra nepatenkinti prekių pristatymu, kadangi jos yra nepristatomos iš viso arba pristatomos pažeistose pakuotėse, arba pavėluotai. 38 proc. vartotojų nurodo, jog pirkdami internetu nėra tikri, kad, iškilus problemoms su pardavėju, atgaus pinigus.
Atgal 0

Rašyti komentarą

Įkelkite etiketę

Projektai

  

  

  

     

 

             ESAME NARIAI 

Apklausos

Kokiomis pardavimo skatinimo priemonėms dažniausiai naudojatės?

Balsuoti Archyvas

Nuorodos