image description

Radijo laidos

2014 05 29. Skųstis negalima nutylėti: kur dėti kablelį?

Siekis spręsti problemas, kilusias perkant prekes arba paslaugas, yra pilietiškas elgesys, kadangi tai naudinga ne tik pačiam vartotojui, bet ir teigiamai veikia rinką apskritai. Ir priešingai, jei vartotojas nesiskundžia, jam neatlyginama žala, o verslo įmonės negauna vertingos grįžtamosios informacijos, kuri padėtų nuo nesusipratimų ir žalos apsaugoti kitus piliečius. Ar Lietuvos vartotojai yra pilietiškai aktyvūs ir linkę ginti savo teises?

2014 01 24. Žaliasis smegenų plovimas: kaip neapsigauti? 

Žaliasis smegenų plovimas – tai nepagrįstas arba klaidinantis aplinkosauginių pranašumų pateikimas reklamose, viešųjų ryšių akcijose arba ant produktų pakuočių. Būna, kad užuot pasiūlę vartotojui ekologišką prekę prekybininkai siūlo tik „ekologišką reklamą“. Su kokiais klaidinimo atvejais susiduria lietuviai ir kaip neapsigauti?

2013 12 20. Kaip nepasiduoti išpardavimų spaudimui? 

Pagundai pirkti neplanuotai atsispiria retas lietuvis: paveikti akcinių pasiūlymų arba kitokių rinkodaros triukų ką nors papildomai nusiperka 69 proc. pirkėjų, rodo naujausias tarptautinės kompanijos „Nielsen” tyrimas. Ne paslaptis, kad prekybininkai suaktyvėja per šventes, ypač kalėdiniu laikotarpiu. Kaip nepasiduoti nuolaidų spaudimui vartoti ir pirkti daugiau?

2013 11 21. Iš kur atkeliauja mūsų maistas?

2013 m. viduryje Europos vartotojų organizacijos atlikta apklausa rodo, kad dauguma pirkėjų – net 70 proc. apklaustųjų – nori žinoti, kokia yra jų perkamo maisto kilmės šalis. Vartotojai mano, kad ši informacija padeda įvertinti maisto produktų kokybę ir saugumą. Be to, dauguma respondentų laikosi pozicijos remti vietinius ūkininkus ir gamintojus. Tik ar visada aišku, iš kur atkeliauja mūsų kasdien perkamas maistas?

2013 05 30. Socialiai atsakingo vartotojo ugdymas mokykloje.

Kaip rodo 2011 m. Jungtinių Tautų vystymo programos inicijuotas Lietuvos jaunimo nuostatų bei požiūrių į atsakingą vartojimą tyrimas, dauguma jaunų žmonių mano, kad atsakingas vartojimas nėra populiarus (55,2 proc.). Taip yra dėl keleto priežasčių – dažniausiai jaunimas skundžiasi, kad informacija apie atsakingą vartojimą pateikiama neįdomiai ir nepatraukliai. Dalis jaunų žmonių mano, kad turi svarbesnių problemų, o kitiems – tiesiog trūksta informacijos. Kas padėtų labiau sudominti jaunimą?